Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har en häst i stallet där det står i passet är fux med mörk man, jag har aldrig hört sett/någon annan fux med mörk man och svans, men...
Svar
3
· Visningar
1 833
Senast: ameo
·
Avel Vilket "nummer"/färg på pappren får en korsning mellan russhingst och arabsto? Har avkomman rätt att till exempel vara med på...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Liselotte X
·
Avel Några frågor jag är nyfiken på. 1. Hur vanligt är det att man måste ombetäcka alltså att det inte tar sig första gången ? 2. Om...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: dusty
·
M
Avel Jag behöver tips på en bra trådlös webkamera som jag kan sätta upp i stallet. Har ca 300m till stallet så det funkar nog inte med en...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: CK
·
A
Avel kanske finns det redan en sådan här tråd på tex: arabavel tråden isf får någon gärna säga till, orkade inte läsa igenom hela. är...
2
Svar
38
· Visningar
4 621
Senast: misen
·
Avel Nu är ju avelssäsongen här och iom det är det hög tid att göra CEM-prov på mitt ena sto som skall betäckas naturligt. CEM-provet skall...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Caress
·
Avel Jag vet att man ju borde kunna detta nu vid det här laget men hittar ej mamman eller pappan eller morfar till min nya häst..(om den går...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: minsta
·
Avel Sitter och klurar på om Jaguaren ska åka tillbaka i höst... någon här ute som vet om han kan bli kvar längre? Tänkt är att vårt sto ska...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: ancan
·
Avel Hög tid att bestämma sej för vilken hingst man ska välja för årets betäckning. Jag är ju inne på att ta en PRE-hingst till mitt sto men...
Svar
13
· Visningar
2 108
Senast: jemeni
·
A
Avel Hej! Jag satt och funderade på om det är någon mer än jag därute som ska betäcka med en hingst som godkändes -08? Ni som ska göra...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Atida
·
Z
Avel Ok, slnger in en liten fråga här...:) Har fått för mig att man inte får avla med icke godkända hingstar (om inte både stoet och...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Masse
·
Avel Min klasskompis har ett sto som ska gå treårstestet nu i vår och sedan betäckas. Hon har själv inte någon större koll på hingstar så vil...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: Atida
·
Avel Hur gör man för att registrera sin häst i sv ridhäst??
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Immer
·
A
Avel någon som vet var han är? Vill väldigt gärna ha ett föl efter honom och mitt sto,,,,, men hittar honom inte någonstans.... HJÄLP
Svar
2
· Visningar
799
Senast: kicket
·
Q
Avel Jag undrar ifall någon vet någonting om hingsten Lord Caletto GZ. Allt jag vet är att han är godkänd i Holstein och Schweiz, samt vann...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: KickiH
·
Avel Jag vet ju att det sitter en del folk här som vet en hel del om de olika förbunden ute i Europa,bruksprovsresultat och hingstarna där...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: mydia
·
Avel Var inne och tittade på denna hingst och tyckte han såg riktigt trevlig ut. Nån som vet vad han lämnat? Temperament? Nån som har egna...
2
Svar
29
· Visningar
4 621
Senast: mydia
·
Avel ha funderat på att låna ett stos mage nu i vår och betäcka , men hur funka det..??? ni som ha gjort det eller ha lånat ut erat sto ...
Svar
10
· Visningar
1 026
Senast: Emmsan
·
K
Avel Som rubriken lyder, vad hade ni valt för hingst till stoet ovan genom att titta på hennes stam. Dressyr resp. hopphingst? Gärna något...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Kirabell
·
Avel Ja ni som har avkommor från Landor S hur har dte blivit med dem? I stallet jag håller till e det , vad jag har för mig iaf minst 2 st...
Svar
10
· Visningar
1 452
Senast: Trilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka