Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Hur gör jag som uppfödare när ASVH beslutar att plocka bort hingstar ur avel av en eller annan anledning? Har ett superfint 1-års sto e...
Svar
18
· Visningar
4 798
Senast: Mosegrafinee
·
Avel Försöker lära mig hur det fungerar när jag ska betäcka mitt sto så småningom. Häst och ridvana har jag, unghästar har jag vana av...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: kopparberg
·
Y
Avel Har en förstföderska som ska föla beräknat 1 Juni:bump::love::D Nu är det såhär att var ska jag låta henne föla. Just nu står hon...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: ZABA
·
Avel Jag behöver lite hjälp från er där ute! Jag står och väljer mellan 2 åringar (-07) En e Hamilton-Kaliber o en e Sandakan-Bernstein...
2
Svar
22
· Visningar
2 776
P
Avel Vad finns det för sådana och hur påverkar det hingst resp. sto? Har hört att det finns någon som kan göra hingsten steril, stämmer...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: parchita
·
Avel Jag har funderingar på att betäcka vårt connemarasto med en halvblod eller fullblodshingst. Men skulle behöva lite tips och tankar...
2
Svar
24
· Visningar
3 673
Senast: FT_ryttare
·
P
  • Låst
Avel Är det någon här inne på forumet som kan svara på detta. Jag har en skimmel vars båda föräldrar är bruna. Har hört att en av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 676
Senast: ameo
·
R
Avel Har ett sto med stammen: e: Tabac 699 ee: Bonaparte 566 eee: Utrillo 432 ue: Arram 564 ue: Nepal 390 uee:Polatsten 319 Just nu...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Fiorano
·
S
Avel Om en häst har vitt pass får den då starta i 4-årschampionatet? Har sökt överallt men inte hittat något.
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Avel jag behöver hjälp!!! det finns så många hingstar att välja mellan så jag vet inte vad jag ska välja.. :crazy: vad hade NI valt till...
Svar
15
· Visningar
1 440
K
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som har lite info eller kanske till och med sett denna hingst? Han har ju en grym härstamning och har...
Svar
8
· Visningar
1 774
Senast: KickiH
·
C
Avel Nu har jag en fråga till er uppfödare. Jag har ett sto med följande meriter i mödernet: Alla stona i de 5 närmaste leden är...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
20 233
Senast: stuteriluxn
·
A
Avel är det för sent att betäcka ett sto som är 27 år? Går det överhuvudtaget, är det minimalt möjligt att det kan gå bra??? Hon är russ...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: corzette
·
Avel Min väninnas 06-a mäter närmre 165 över baken nu och är född ganska sent, runt 10 juli. Hon är dessutom grovbenad. Någon "bukare" som...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: polly p
·
S
Avel Har ett halvblodssto som är 18 år och dräktig i 9:e månaden. Den senaste tiden så har hon mörknat betydligt i färgen. Från att ha varit...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: gylle
·
T
Avel Suprise!! I morse stod det en liten hingsbebis inne hos mitt friesersto!:rofl: Allt verkar ha gårr hur bra som helst, hon lurade oss...
Svar
4
· Visningar
5 426
Senast: skaraborg
·
Avel Usch vad hemskt, läser på tidningen ridsports hemsida om ett föl som föddes i leran och ägarna visste inte vilket sto som fölat. Hur kan...
Svar
17
· Visningar
2 137
Senast: elle12
·
Avel Någon som känner till något om honom? Vet att han endast stod en säsong i Sverige och jag har en avkomma efter honom. Skulle gärna vilja...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Ancor
·
Avel Vad är det som gör att hingstar blir veterinärt underkända vid avelsvärdering om båda testiklarna roterat 180 grader och inte kan...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: dee79
·
Avel Letar efter en specifik häst, har regnummer & chipnummer men hittar inte hästen någonstans. Finns det något speciellt register där man...
Svar
18
· Visningar
6 359
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka