Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Avel Funderar hur statistiken ser ut för att sannolikheten att jag ska få ett isabellfärgat föl efter vårt welshsto. Hon är mörkfux med grå...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Avel :rofl:Nu är det mycket på gång inom aveln. Det vore roligt om alla ni som har betäckt i år kunde skriva några rader och berätta hur det...
Svar
17
· Visningar
1 546
·
C
  • Låst
Avel Vad tröttsamt det är med ston som går långt över tiden :mad: Vårt sto var beräknat till den 3april. Härligt, tänkte vi, med ett...
Svar
3
· Visningar
1 002
·
K
Avel Finns det ingen som har något förslag på hingst till sto Krius xx 906 - Sankt Gotthard 682 - Bacardi 565? Helst ska det väl vara en...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Elektron
·
Avel Ska betäcka vårt KWPN sto förhoppningsvis på nästa brunst. Problemet är att vi ännu inte valt någon hingst, eller jo, det har vi gjort...
2
Svar
21
· Visningar
2 235
Senast: Spirit
·
D
Avel Hej alla! Finns någon som har koll på hingstar e eller ue Leandro och som verkar i svensk avel lr i alla fall går att importera TAI? Man...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: callie
·
S
Avel Jag undrar vilka rekomendationer som finns ang saltsten och föl. Vill minnas att jag läst att när stoet fölat så ska man ta bort...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Nafayette
·
Avel Nu har jag hamnat i avelstankar pga graviditet :p Jag har tänk betäcka mitt sto förr eller senare, och nu känns det som att det skulle...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: Siekan
·
Avel Vad tycker ni om det? och vilka summa skulle du ta för att låna ut "magen" på ditt sto? Samt vilka övriga kostnader skulle...
2
Svar
25
· Visningar
3 364
Senast: ch791022
·
Avel Är det någom som importerar på Rosario i Sverige i år? Vet att han varit Sverigeaktuellt iallafall för några år sedan men har ingen...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: simpan
·
Avel Mitt sto fölade i lördags natt och sprack uppåt ca 1-2 cm. En rak och "fin" spricka. Vid en första inspektion noterades det inte ens...
Svar
6
· Visningar
2 791
Senast: saila
·
C
  • Låst
Avel Något som retar mej till vansinne är vilseledande marknadsföring. Där finns en hingst som utannonseras till avel med rubriken "Skäck...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
14 112
·
Avel Tjo! Det är så att min ponny är impoterad från england, derför är givetvis hennes pass engelsk också. På hennes tecken står det 4vtff...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Melynda
·
Avel Är jag blind eller har de glömt den? Brukar ju alltid vara Exteriör och Prestations-toppen? Inte enbart Exteriör? Eller har det bara med...
Svar
2
· Visningar
838
B
Avel Börjar med att be om ursäkt ifall tråden ligger fel.... Jag har ett underbart sto på 10 år som inte har haft det lätt i sitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 102
·
S
Avel Har frågat om det finns hingstar icke godkända/godkända, vilken som är billigast... men dessa trådar har raderats? på vilka grunder...
Svar
1
· Visningar
872
·
Avel Vad är det för likheter och olikheter mellan dessa raser? Berätta allt ni kan komma på! Min nästa häst ska vara utav en av dessa...
Svar
7
· Visningar
3 900
Senast: Irene A
·
Q
Avel Någon här som har hästar efter Dancans Coco? eller vet mer om denna knabstrupper/appaloosa hingst som verkade i Danmark . QQ
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: marve
·
Avel Vilken p.r.e är för er den ultimata? Finns det en hingst/sto som ni verkligen tycker är en kanonrepresentant för rasen? Visa bild och...
2
Svar
31
· Visningar
4 626
Senast: TwiggyM
·
F
Avel Har en rätt brådskande sak som måsta få svar på..... En bekant till mig har ett sto som veterinären säger att hon ska föla om ca en...
2
Svar
33
· Visningar
2 908
Senast: Felliin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka