Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Avel Jag går i tankar att använda mig utav Tsarevitj 1130 om han går igenom bruksprovet nu i februari. Vad det någon som såg han visas...
2
Svar
31
· Visningar
3 932
Senast: Emelie3
·
K
Avel Annars är jag helt emot abrupt avvänjning för jag tycker att det är hjärtlöst och oroar mej för fölet. Men: Tänkte avvänja mitt...
Svar
13
· Visningar
1 534
Senast: Genberg
·
N
Avel har ett varmblodsto som jag vill betäcka men undrar hur mycket pengar man behöver lägga up på fölet sedan nör det ör fött. ungifär hur...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Thera
·
Avel dessa tre hingstar vad lämnar dom temperamentsmässigt?Hur är en typisk avkomma till någon av dessa?
Svar
1
· Visningar
723
Avel ...har ni någonsin varit med om det ? Idag skådades en högdräktig märr betäcka en högbrunstig dito ! Som en padda krånglade hon sig...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Cissi_K
·
H
Avel Vart hittar man info om hur de går till? Vad ska man tänka på osv?
Svar
1
· Visningar
800
Senast: ameo
·
D
  • Låst
Avel Ska betäcka mitt nordsvenska brukssto. Vad blir det för färg på avkomman mor är fux och far är isabell? (Fux och fux är ju 100% att...
Svar
4
· Visningar
2 130
Senast: ameo
·
L
Avel Jag har tänkt att betäcka mitt Hannoveranare sto nästa år. Men då jag inte kan något alls om avel eller betäckningar och så så skulle...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Pazuzu
·
A
Avel Eftersom att jag är helt ny på avel och nu endast har en unghäst på 2år som jag planerar att betäcka i framtiden så undrar jag...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Bellini
·
V
Avel hejsan. jag har världens besluts ångest o vet inte villken hingst jag ska välja till mitt sto. så nu behöver jag lite bra tips på...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: mydia
·
E
Avel Tjosan! På stället där jag rider har de ett shetlandssto som är efter Dinaldo och Nallebo Embla. Jag har letat och letat men inte...
Svar
1
· Visningar
2 572
Senast: eternalsunshine
·
Avel Mitt sto är i brunst just nu. Borde var i högbrunst idag då brunsten började i onsdags. Hon är rodnad i slemhinnan som också har röda...
Svar
11
· Visningar
5 250
Senast: Shibalina
·
C
Avel Nu när fölungarna börjat göra entré så är frågan: -Är ni nöjda med resultatet av förra årets betäckningsplaneringar? Blev det vad ni...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Rodde
·
Avel För drygt en vecka sedan fick min hingstunge(idag 17 dygn) diareé, mamma fölbrunstade. Inget ovanligt så, men han fick också kolikymptom...
2
Svar
20
· Visningar
2 826
Senast: Abova
·
Avel Kompisen ringde och undrade om jag hade nått hingstförslag till hennes sto, har väl några (som jag redan sagt till henne) men jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: LenaB
·
C
Avel Är det någon som vet något om: Ängvaktarns Cerise Chester Coed Coch Targed Marsh Cressida Ernford Jester Odinsal Chiquita Isf...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: ZABA
·
A
Avel Jag funderar på en sak och hoppas ni kan hjälpa mig!?? Hur vet man om stoet är dräktigt? Dvs. Om den blir betäckt via naturlig...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: åke
·
C
Avel Hej alla stamtavlefantaster! Är det någon som har info om hingsten "Supreme Court xx"? På vissa nätsidor står det att han är e...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Calleigh
·
Avel Vad finns det för olika färger och vad betyder alla?
Svar
6
· Visningar
768
G
Avel Hur lång tid efter fölningen kan man betäcka om hur brukar ni göra? finns det några rekomendationer?
Svar
7
· Visningar
4 612
Senast: dramatik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna