Den ultimata P.R.E hästen?

Sv: Den ultimata P.R.E hästen?

sicab_res06.html

Hm, detta är mitt första försök att länka till bilder här på Buke - vi får väl se om det syns något. tyvärr kunde jag i alla fall inte länka till enbart de bilder jag ville visa - men stoet Manzanilla tilltalar mig extra mycket exteriört och pga sin milda vänliga uppsyn! Liksom hingsten Norte som jag tycker ser välbalanserad ut och har goda proportioner.

Vågar mig inte på några närmare motiveringar eftersom jag inte är tillräckligt insatt i det här med exteriörbedömning, men med tanke på titlarna litar jag på att de är goda representanter.

Åh, jag måste säga att den ultimat snyggaste hästen jag någonsin sett i hela mitt liv är "Inspiradors" Campenchano...då gör det ont i hjärtat! :love:

Hm, detta är mitt första försök att länka till bilder här på Buke - vi får väl se om det syns något. tyvärr kunde jag i alla fall inte länka till enbart de bilder jag ville visa - men stoet Manzanilla tilltalar mig extra mycket exteriört och pga sin milda vänliga uppsyn! Liksom hingsten Norte som jag tycker ser välbalanserad ut och har goda proportioner.

Jag tycker om båda de hästar du nämnde. Manzanilla JT har f.ö. en halvbror här i Sverige - Cantinero J.T.. Har sett honom irl och han är jättesnygg.

Vad kul att den här tråden är igång igen!
Jag köpte ju båda stona jag frågade om , den ena e. Fer tempranillo som näms här ovan ,den andra Cardenas stam.

Jag vill även passa på att säga att jag tycker alla hästar som visats här är otroligt fina , stoet du visade pepino :love:1

Ska jag välja lite favorithingstar blir det från de stammar jag känner till. Så Cardenas :
Jag gillar också Clasico-Mac ( när gick han bort, varför , han var ju inte så gammal? )

Ursäkta bildkvaliteten , jag hittade bara småbilder på nätet !

Clasico-Mac
ClasicoMac-Ext_small.jpg

Clasicos pappa är Gastador VIII som var Champion of spain 1985 och champion 1991.

Gastador
Gastador-viii-c_small.jpg

Cardenas_GastadorVIII_small.jpg

Gastador var även far till Ungido IV som jag tycker är en av de allra snyggaste hingstarna!
Ungido blev Champion of Andalucia tre gånger och Champion of Spain 1995.

fortsättning i nästa inlägg

Senast ändrad:

Ungido IV
Ungido-IV_small.gif

ungido.gif

ungidoIV.jpg

Mitt ena stos morfar är Ungido och morfarsfar således Gastador.

En avkomma efter Ungido som jag gillar

Genilie:

GenileUngido.jpg

fortsättning följer

Gastadors pappa i sin tur var Valido som också är väldigt fin, mitt sto är "linjeavlad" på Valido och han är hennes farmors morfar och morfars farfar . Han blev spansk champion 1983.

validoV.jpg

Valido är far till Jugeoton V som blev Champion in Jerez 1982

jugeotonevalido.jpg

Valido i sin tur är efter hingsten Bilbaino III ( terry hingst) som har lämnat otroligt många fina hästar

Bilbaino.jpg

Bilbaino är även pappa till Saras " andra favorithingst " Vasallo II som jag också tycker är otroligt vacker.
Vasallo var champion in the Feria del Campo del Madrid in 1972. Han fick de högsta poängen i the Libro de Meritos de ANCCE (LIMPRE), och var Champion of Champions in Jerez in 1978.

Vasallo är mitt stos Farmors farfar.

Vasallo II

Vasallo-11.jpg

d_vasallo.jpg

Vasallo,s mamma är Adivina som är ett av Miquel Cardenas favoritston, hon har tydligen lämnat bara otroligt snygga avkommor oavsett hingst de lagt på henne. Dock hittar jag ingen bild på henne!

En annan favorit är hingsten Quilate II som är farfar till mitt sto men han hittar jag ingen bild på , han är i sin tur efter Leviton som väl alla känner till.

Detta är en son efter Leviton som jag gillar

Granada

Granadinoeleviton.jpg

Puhh .. bildbomb blev det!

Nästa gång kör jag favorit-hästarna på mitt Ferrerosto! ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna