Sv: Avel och vilseledande marknadsföring
Nä, nu fattar jag! Du menar såklart hingsten. Men han var helt klart underkänd. Inga om, men eller kanske.
Sen blev jag ju nyfiken bara för det där som du skrev om stoet, att hon kanske hade motsvarande bedömning i ett annat land. Och vet du vad? Jag har fått svar nu - och DU HADE RÄTT! Hon var Staatsprämienstute i Tyskland.
Vill du veta en sak till? Jag fick stammen också. Och hon kan inte registreras i Sverige. Inte som den ras hon utannonserades som i alla fall. Så JAG HADE RÄTT JAG OCKSÅ!
Nu tänker du nog på det "diplomstoet" som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Just det fallet var extra lurigt eftersom det mycket väl kan vara precis så som du säger! MEN eftersom det var en import från Tyskland, och Tyskland har andra härstamningskrav än Sverige, så hade det lika väl kunnat vara ett sto som inte ens var/är visningsberättigat vid en svensk premiering. Precis som med skäckarna, där Liselotte förklarar så bra att det kan vara olika för olika raser, så kan det naturligtvis vara bara en liten miss i formuleringen här, men man kanske skulle se till att få stoet registrerat här innan man går ut med att man har ett "diplomsto" till salu.
Nä, nu fattar jag! Du menar såklart hingsten. Men han var helt klart underkänd. Inga om, men eller kanske.
Sen blev jag ju nyfiken bara för det där som du skrev om stoet, att hon kanske hade motsvarande bedömning i ett annat land. Och vet du vad? Jag har fått svar nu - och DU HADE RÄTT! Hon var Staatsprämienstute i Tyskland.
Vill du veta en sak till? Jag fick stammen också. Och hon kan inte registreras i Sverige. Inte som den ras hon utannonserades som i alla fall. Så JAG HADE RÄTT JAG OCKSÅ!