Hamilton el Sadakan?

Sv: Hamilton el Sadakan?

Fyller i:
Har en hingstunge efter Sandakan. Hans mor är e lemon-asterix. Hon är lugnet själv och ledaren i stoflocken.
Vår rille är lugnet själv jämfört med de flesta andra fölungar jag träffat. Han står utan problem kvar i boxen själv när de andra går ut, bryr sig inte i hagen om de andra tas ut, cool som attan ute. Älskar utmaningar och är aldrig rädd.
Snygg är han med, vackert ansikte och smäcker kropp med en supertrav och välbalanserad galopp. Slappnar lätt av efter en galopp när vi är ute o motionerar honom.

Nackdelar: svår att tvinga fram. Vil han inte följa med i grimskaftet så går det inte. Då får man ta till andra knep. Lite hingstig redan. Svårfödd.
Tre vita ben istället för fyra.
Utåttåad bak/fram fortfarande, hasen tar ibland i varandra! Vi väntar på en breddning, men pojkstackarn bara växer uppåt hela tiden, aldrig i bredd.

Notis: löshoppade honom igr i paddocken 30 cm. Sen tyckte han att han i lugn galopp skulle hoppa ut från hagen på 150, och bedömde avståndet perfekt, hoppade över eltråden, och stannade sen i en balanserad halt och tittade tillbaka på oss. :) Han undrade nog hur han hamnade på andra sidan om oss. Vi bara gapade och kunde inte annat än känna oss stolta över det vackra språnget han fick till. Det känns nästan som att han smygövat när vi inte är där. Snart ska vi berätta för honom att han ska bli dressyrhäst...

Jag är väldigt svag för Sandakan, Tycker han e jätte snygg.

På mitt fd jobb föddes ett stoföl 2006 efter Sandakan-Napoleon-Lester.
Hon var lätt de snyggaste och näpnaste fölet dom fick de året.
Bra extriör, bra typ, och bra gångarter.
Hon var väldigt snäll och enkel att hantera, men var väldigt stark som föl. Ville hon till en annan grästuva så orkade man nästan inte hålla kvar henne.
Man kunde göra vad som helst med henne. Helt underbar.

Har inte träffat henne sedan i början av hösten för hon e nu såld.
Men tror allt hon e lika fin och trevlig.

Ingen av de Sandro Hit avkommor/släktingar jag har träffat har varit skarpa. Snarare tvärtom. Känsliga men inte skarpa.

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 431
Senast: moonstruck
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 588
Avel Hej bukefolket! Vet att det finns massor av folk här som är jätteduktiga på avel så jag tänkte nu använda mig av er expertis...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 664
Senast: Myggan_ox
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka