Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel Jag undrar hur stora dom kan bli? Min ridponny(som ja har på foder till senare köp)Hennes mamma är arab och pappan är efter Aramis RNF...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Madick
·
Avel Funderar på Cartier 169 cm e. Contender-Capitol-Landgraf, Careful e. Contender-Veritas x, Cosmeo DVH, 167cm e. Contender-Caletto...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 092
Senast: SeagirlM
·
Avel Eftersom att sökfunktionen inte vill funka för mig idag, så chansar jag på att det inte finns någon tråd om denna hingst, annars får ni...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: AraSlei
·
Avel Har för mig jag såg nån tråd angående detta, men nu hittar jag inte den.. Hur fort efter fölningen släpper ni tillbaka sto + föl in i...
Svar
8
· Visningar
1 842
Senast: Thera
·
L
Avel Precis som många andra vill jag gärna få lite hjälp med valet av vilken hingst jag ska använda på mitt sto, är inte själv så erfaren av...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Atida
·
A
Avel i mellan-norra Sverige? Vore också kul om någon vet om en New Forest hingst, eller ngn annan "robust" ponnyrashingst som står till...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Masse
·
A
Avel vore kul att veta hur hans avkommor blir i psyket, då vi funderar på att använda honom på vårat sto....
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Zuzzi
·
Avel Någon som vet vem som importerar från Rubin Royal och vad han kostar? Har sökt på nätet och enligt uppgifter är det Göran Svensson som...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Pisan
·
  • Låst
Avel Vilken färg blir det om man avlar en svartskäck med en isabell. Isabellen har båda föräldrar i isabell. Svartskäcken har en en förälder...
Svar
2
· Visningar
806
Avel Är lite nyfiken på vilka Arabhingstar som är aktuella ... Har varit lite dålig på att hålla mig någorlunda informerad ett par år:o...
2
Svar
27
· Visningar
2 764
Senast: NappeCiia
·
P
Avel Jag håller på att leta mer information om dessa hästar då jag ska börja sammarbeta med en uppfödare, men det är svårt att hitta. Jag...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: åke
·
A
Avel Jag söker efter en ren dressyrhingst med följande egenskaper; Hingsten ska ha.. - Hög ridbarhet och vara högrest - Tre bra gångarter...
2
Svar
21
· Visningar
2 654
Senast: Sar
·
G
Avel Ska betäcka mitt sto för första gången, så jag är nybörjare inom detta, så jag behöver lite råd. Vet att det är ca 18-21 dagar mellan...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: granis
·
F
Avel Jag har en jättesöt liten shettisdam på 18 år. Hon är pigg och kry, bra temperament och bra exteriör och är B-premierad (har bara haft...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 365
Senast: KLNF
·
Avel Har ett sto som är lite klumpig - har inte riktigt koll på var fölet är. Sist hon fölade fick jag flera gånger under dom första timmarna...
2
Svar
23
· Visningar
3 541
Senast: Carrielaine
·
Q
Avel Undrar vad det blir för färg på papprena ifall man registrerar ett föl i ASVH som är e en hingst utan licens som inte är avelsvärderad i...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: quinta essentia
·
Avel Såg precis att Clinton (e Carolus-Calypso II) finns tillgänglig i Sverige i år. Han har ju varit aktiv med Thomas Voss på hoppbanorna o...
Svar
12
· Visningar
1 494
Senast: Tinda
·
V
Avel Vad finns det för nackdelar med naturlig betäckning istället för semin? Nyfiken, har hört att naturlig betäckning är mer riskfyllt...
Svar
15
· Visningar
5 726
Senast: wolken fee
·
Avel Vårt ena sto kastade förra året i feb/marsskiftet, hon var beräknad till 14 maj. Gissa om vi haft hjärtat på fel ställe då hon i...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: kicket
·
Avel Har ni varit med om något sto som från början visat tydliga brunster men efter att ha gått tillsammans med ett dominant sto visat mindre...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka