Betäcka häst med eksem

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fellow04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 365
Sv: Betäcka häst med eksem

Tack alla för hjälpen :) Nu har jag och sambon diskuterat och han vet vad jag vill så vi ska lämna tillbaka henne till ägaren. Men hon får gå hos oss över sommaren så har jag tid att titta efter en ny liten pålla :)
känns som ett bra beslut och vi är jättenöjda med det!!

Sv: Betäcka häst med eksem

Hej! Har inte läst vad alla skrivit då det börjar bli en lång tråd. men jag skulle inte rekommendera att betäcka. Shettisar finns många och jag förstår att hon är speciell. Men risken att fölet får eksem är större då de anser att det är ärftligt. Skulle själv aldrig avla på henne om hon vore min, hur mycket jag n älskade henne skulle hellre köpa en frisk och kry fölunge som har det jag önksade. Lycka till och hoppas jag inte lät för hård på dig!

KL

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 914
Senast: Kisseninan
·
Islandshäst Jag har ett sto som är 15 år och aldrig haft föl. Hon har eksem och de yttrar sig som lindriga på överlinjen, MEN hon får större problem...
2
Svar
30
· Visningar
6 031
Senast: Habina
·
Avel Jag hade en intressant diskussion med en vän för ett tag sedan gällande varför man betäcker sina ston. I min värld tänker jag att det är...
2
Svar
20
· Visningar
2 929
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka