Dressyrhingst, vilken ska jag välja?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Akzent
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 654
Sv: Dressyrhingst, vilken ska jag välja?

Jo, det finns en Biggles-D-day avkomma (hingst dessutom) och enligt ägaren är den väldigt trevlig med tanke på vad som ligger bakom :angel:

Jag ska betäcka mitt chapmansto med Biggles i år eftersom jag söker nästan exakt samma kvaliteer som du: Storlek, bättre front och gott lynne. Min tränare har en efter Biggles-xx som är helt bedårande!

Får hålla med tidigare inlägg om Warsteiner= absolut inte. De brukar bli nerviga och känsliga men samtidigt "hårda" vilket inte är en bra kombination, tyvärr... De som har blivit bra har nog mödernet att brås på tippar jag

Annars lämnar ju Bocelli fina avkommor, och Rubinrot men där vågar jag inte säga ngt om storleken (fast min är 165 med en mamma som är 160 och lämnar smått dock)
Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 764
Senast: pastejja
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 579
Senast: smulan87
·
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 138
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka