Torv i fölboxen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MalinJ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 541
Sv: Torv i fölboxen?

Du behöver inte ta så illa vid dig.;) här inne förvånas man nämligen inte över så mkt längre, och hur många gånger saker "nöts och blöts" så är det ändå nya/orutinerade besökare som gör/begår "nybörjarfelen...
Det är inte enkelt att hålla reda på alla här.
antar att även du insett detta , det räcker oftast med att öppna några få trådar..
Jag har inte tagit illa vid mig Ancan.... Promise! Insåg nu när jag läste det jag skrivit att jag lät rätt bitchig.:o Var inte meningen (det lät inte likadant i hövvet när jag skrev det:crazy:) E så himla svårt med betoningar och nyanser när man skriver.....

Det brukar ju gå åt ungefär en hel sida i en ny tråd för att reda ut det mest grundläggande - några varv med frågor och svar som visar var man står och vad man kan. Så måste det ju vara och det får man som TS räkna med utan att bli stött. Sååååå.... De é heeeeelt lugnt:D

Vad skönt - då var det avklarat... som oftast ett enkelt missförstånd...:D

rådet ngn gav med halm vid fölningen, och sedan byte till spån pga att mörka föl syns bättre i ljust spån var väl en superlösning tycker jag :)

Jag la in gummimatta i fölboxen för att inte behöva lägga in så enorma mängder halm.

Spån i botten är helt okej. Jag hade spån under för att suga upp kisset o sen rejält med halm uppepå. Skulle ha bädd i början när förungen va liten hade jag tänkt men mormor mockade ut den efter en vecka:( Hon tyckte att fölis skulle ha helt rent varje dag :smirk:
Nu fölade stoet ute, men har tidigare erfarenhet av andra som haft spån med halm uppepå vid fölning inne.
Hoppas allt går bra!!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 988
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 683
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 275
Senast: Habina
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka