Vilken/vilka arabhingst/ar har du använt i år??

Sv: Vilken/vilka arabhingst/ar har du använt i år??

Glamoroza ox skrev:
:D Visst ! Ska försöka komma ihåg det;)

Jag får väl påminna dig annars ;) Det kommer väl upp någon bild sen på SAHF:s sida :) Men å andra sidan...blir det så att jag får fullt upp med eget föl så faller nog alltsammans i glömska:D

jag har använt Imre el thair . Hans avkommor har jättebra lynne och rörelserna är också bra hans mamma är jätte fin .Hna är gudomligt snygg.jätte fina rörelser och exteriören är bra om en skala 0-10 så sätter jag 10:love:

Du verkar ju inte ha något vidare bra bedömningsöga..

Imre El Thair

Avelsvärdering Grevagården 2004:
Exteriör: Lågställd oädel hingst, kort bred hals. Djup bål, omarkerad manke, lång rygg. Hjulig bak. Energisk skritt. Oelastisk kort trav med svag takt. 56675=29 p.
Bruksprov: 86866=34 p. Tilldelad klass III.

Avelsvärdering Grevagården 2007:
Exteriör: Hingst av svag rastyp. Väldigt vackra ögon, bred hals. Brant bog, välmarkerad manke, omusklat kors. Välbenad från sidan, hjulig bak Passartad kort skritt. Markbunden kort trav. 56745=27 p. Tilldelad klass III.

ja men jag menar rörelserna jag har sett när hans ryttare har ridit han .:rofl:

Ja ja vissa har högre krav än andra...
O vissa har inga andra krav än huvud fram o svans bak...

ja men jag menar rörelserna jag har sett när hans ryttare har ridit han .:rofl:
Menar du på fullt allvar att du tror att du är bättre på att bedöma en hingsts kvaliteter än 5 erfarna domare som är utbildade och godkända av hästavelsförbundet?

Och att Imre skulle ha utvecklats mycket sedan bedömningen verkar inte heller vara sant (som du skrev i en annan tråd). Han bedömdes på nytt i år och fick då ännu lägre poäng än första gången. Om han hade varit en halvblodshingst eller en nordsvensk eller någon av en rad andra raser så skulle han inte ha godkänts för avel alls.

Carina på Silver Arabians

Wiesniak ?

Hejsan !
Vad jag har fattat det som är du en gammal dingle elev ?
Hur väl känner du till Wiesniak ?
Skulle du kunna berätta lite om honom för mig ?
Vet ingenting förutom att han är pappa till min häst Napoleon som stod på Tanums ridklubb innan korsning fjording/arab och att han också är pappa till Wienina som står på Dingle.

//Mvh Cia

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 018
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 653
Senast: malumbub
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
34 35 36
Svar
717
· Visningar
52 604
Senast: Ray
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 791
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka