Skadade hästar och konvalescenter

Jag tycker man märker skillnad om man ska göra något arbete när hästen fått pleg (tömköra eller rida), då har iaf min häst känts lite ”tråkig” eller vad man ska säga. Men håller med om att man inte märker skillnad alls vid promenader osv. De är som vanligt men klarar av att hålla nerverna i schack.

Min häst blir absolut tråkigare att rida med pleg, även på en kvarts dos. Lite sömngångare. Men om man inte känner hästen kan man nog luras av vissa hästar.

Särskilt om man provar en häst som marknadsförts som ”trygg och lugn”, då kanske man inte reagerar på den där udden av vakenhet som saknas.
Jag har minst en som jag nu är ännu mer säker på var drogad. Med en liten dos.
Den var rätt konstig på privridningen och kändes lite trött. Kom hem och hade aldrig mer någon känsla av att vara trött...

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Willys
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 617
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 847
Senast: 13579vas
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 033
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka