Contender söner i sverige

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SeagirlM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 5 092
Sv: Contender söner i sverige

Jag måste bara påminna om CARLAND som också är en Contender-son. Han stod på Askö. Dom har kvar honom i sitt hingstprogram 2008.:bump:

Han går bort pga att det bara är fryst på honom...Annars hade han varit en het kandidat. såg honom på Breeders och på Bruksprovet och han är verkligen superfin! Går enligt rykte 160-hoppning i Tyskland nu. Så det är bara gratulera alla som har betäckt m honom och har eller ska få en avkomma efter honom...:smirk:

Han går bort pga att det bara är fryst på honom...Annars hade han varit en het kandidat. såg honom på Breeders och på Bruksprovet och han är verkligen superfin! Går enligt rykte 160-hoppning i Tyskland nu. Så det är bara gratulera alla som har betäckt m honom och har eller ska få en avkomma efter honom...:smirk:
Det är inget rykte utan han har startat 1,60med en tysk ryttare som heter Christian Ahlmann. Det går att se lite nya bilder på honom på Klosterhof Medingens hemsida.

cosmeo står ju på Hästak,men det står inget pris på vad han kostar att seminera med???
annars ser han fin ut och har bra stam!

Jag såg Carland nu i februari på en tävling anordnad i samband med Holsteinerförbundets Hingstvisning, då var det Dirk Ahlmann som red honom. Är han och Christian bröder/släkt :confused:t tro?

/Monika

Vad tyckte du om honom? Jag har ju inte sett honom på ett par år...

Jag tyckte han såg jättefin ut! Väldigt okomplicerad, mjuk och en bra galopp, hoppa kan han ju :)! Han reds på vanligt tränsbett vilket han inte gjorde när jag såg honom här hemma.. I vilket fall ser det mycket lovande ut inför framtiden, synd att vi inte kunde behålla honom här.

Var faktiskt och klappade på honom dagen efter knoppad och fin precis på väg till hingstvisning! Är kanske lite partiskt positiv, syrran fick ett hingstföl e:Carland -07 u: ett Maratonsto som ser riktigt fin ut.

Hälsningar Monika

Kul att höra! man skulle kanske betäckt med honom i alla fall förra året...Men, men man skall aldrig ångra sina beslut; bara ta nya och hoppas att dom är bättre!

Har du hittat mer info? :)

Är själv nyfiken, då vi gärna hade tagit en Contender-hingst till ett av våra ston. Hon har en ettåring e. Carland som vi är riktigt nöjda med, ser ut att vara den bästa av hennes avkommor (hos oss) hittills. Men nu finns ju han tyvärr bara på fryst, och förra året tog hon sig inte, så fryst känns inte aktuellt.

Själv är jag nog mest inne på Cartier eller Cosmeo. Fast båda är ju unga oprövade hingstar.

Har du hittat mer info? :)

Själv är jag nog mest inne på Cartier eller Cosmeo. Fast båda är ju unga oprövade hingstar.

jag kan ju informera dig när vi fått vårt föl om knappt en månad E.Cartier:D (om allt går som det ska)

det är en JÄTTE FIN hingst!!! Men han går bort pga ganska dålig dräktighet på fryst, samt att han sägs lämna smått. Mitt sto är litet 163 cm och ädelt...Synd

Hej! Såg Cartier i Borås, fin häst men tyvärr imponerade han inte på mig i sin hoppning, Kanske att han behöver lite mer tid med sin nya ryttare för att blänka till...Funderar mellan Cosmeo och Careful, Har mer och mer fastnat för Careful pga av hans meriter med en inte alltför jätte rutinerad ryttare...Cosmeo tror jag att jag tar nästa år. Cardento har fungerat super med mitt sto, men jag har nu 3 avkommor efter honom och alla är Jättefina, trots det är det ju spännande att prova någon ny hingst...

Jasså? treåringen jag ska få hem är redan 1.68 och grov! Det är nog mer Contender himself som ger mindre ädlare saker.

Och jag har hört tvärt om, att han har lätt för att ge konstaterad dräktighet...där ser man vad olika intryck man kan få...:)

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 929
Senast: Ottilia
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 796
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka