Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att just de två hingstarna blandats ihop är väl inte så konstigt, de har stått hos samma hingsthållare.
Många tycker inte att ens hästs stam är så viktig.
Själv kan jag rabbla bak till 1800-talet![]()
Har ett 28-årigt sto e Labrador som är mycket lik honom.
Har 3 hästar e Quite Easy och det syns mycket tydligt på de 2 stona. Valacken är inte lika lik QE. Två av QE-avkommorna är helsyskon och mycket olika.
Ett svart sto e.Orestus som färgmässigt är lik pappa (kolsvart) men förövrigt är en kopia av mamma.
Hade förr en new forest som betäcktes med Blekkie. Så det där med vad man har ... jag vem vet?![]()
Härligt att jag inte är ensam
Ditt Labrador-sto har samma farfar som mitt sto, gissar att hon också har det långsmala Jovialhuvudet?
Cortez lämnade fuxar.Ja det där känner man ju till och man kan ju knappast tro att det var ett "misstag"........ De hade ju ändå "tur" att hingsten ändå var godkänd
Den ena av avkommorna är väl dessutom fux = omöjligt efter C.
hmmm, inte trodde de på 80 talet att DNA skulle hoppa upp och klappa dem i skallen 20 år senare![]()
Nu har jag roat mig med en liten undersökning... Jag har kollat på alla avkommor efter C födda 85 - 91 (173st) och där finns 2 st fuxar, födda 85 av dessa är en den som jag VET inte är e. C.
Detta var när C betäckte naturligt..
Jag kollade även ALLA avkommor födda 2003 - 2007 (69 st) och INGEN är fux, det är bara bruna, mörkbruna och några skimmlar. På den sista gruppen så fanns även färgen utskriven på samtliga.
Självklart ingen vetenskaplig undersökning och jag reserverar mig mot fel läsning...
Jag kommer när jag orkar även kolla de övriga avkommorna, de är bara drygt 1400 st
Jag tror nog att de med en fux avkomma e. C ska göra ett DNA test.
Jag är helt säker. Seminassistenten på Askö har tex. själv fött upp en fuxavkomma e. Cortez. Hon både tappade och seminerade självhmmm, är du säker på det...
Har från ganska säker källa fått veta att han är/var homozygot för brun. Jag har ALDRIG sett en fuxig avkomma efter honom (förutom den som visade sig vara e. Bonaparte som jag sett på bild)
Hur som helst så var det kanappast ett misstag.