Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel hej är det nån här som har ardenner eller nordsvenska hingstar hemma kunde va kul å veta !! :banana:
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Nordsvenskahingsten
·
G
Avel Har ni sätt denna fina hingst Stakkatol, e: Stakkato? Hur gör man om man vill betäcka med denna:confused: hingst? Vad kostar det att...
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: qsarmor
·
Avel Obs,jag vill absolut inte kränka ner på någon,utan detta är bara en fundering jag haft länge! Varför planeras det in föl så tidigt på...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 953
Senast: Ranckan
·
Avel Vi fick ju en liten fuxfara här i fredags. Pigg som en mört, efter en halvtimme galopperade hon framåt och bakåt i boxen, och hon har...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: ess
·
E
Avel Vad menas med att en häst har gråa papper? Får man tävla en häst med gråa papper? tack.
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: Farao
·
Avel Någon som vet var han har tagit vägen? Hittar inga tävlingsresultat på honom efter 2004, finns han kvar hos familjen Bergh eller är...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: simpan
·
T
Avel Ni som har Bocelli-avkommor: Hurdana är de i storleken? Berätta gärna vad det är för möderne och hennes mkh! MVH Martina
2 3
Svar
44
· Visningar
5 891
Senast: ann80
·
M
Avel Jag har ett arab sto som är 15 år, hon har problem med sina bak ben så kan nog därför inte rida henne länge till :( Men kan jag ta föl...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: ThinkArab
·
Avel Det är ju så olika hur man räknar en normal dräktighet. Vissa räknar på 330 dygn andra på 335 dygn men även 340 och 345 dygn. Nu vill...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: sheerona
·
A
Avel Ska betäcka mitt RP sto nu i vår/sommar. sommaren 2007 hade jag en arabhingst att betäcka henne med. dessvärre tog det sig inte :( Så...
Svar
13
· Visningar
2 115
Senast: _amanda_
·
Avel Tänkte jag skulle starta en tråd om hingstfunderingarna inför kommande säsongen, det är väl kanske inte så många som bestämt sig för...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 474
Senast: slira
·
Avel Är det någon som har lite info om dessa tre herrar ? Vad dom har gett för avkommor,storlek på avkommorna, vilka ston dom passar ...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: slira
·
L
Avel Travhingsten Extrem hur är avkommorna att handskas med ?
Svar
8
· Visningar
827
Senast: Amanda_Bisa
·
Avel Min lilla knodd har en mamma som är Engelskt fullblod och pappa Svenskt halvblod( eller svenskt varmblod heter det väl nu?), så han...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: Orkan
·
M
Avel Hur nära släkt får hästar igentligen vara för att man ska få avla på dom? Te x om man har ett sto varas mamma också är mormor till den...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Caress
·
Avel Som överskriften säger, så undrar jag vad ni vet om trakhener-hingsten Insterburg? Jag vet att han varit framgångrik i sporten hittills...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: poff
·
Avel Som många säkert vet redan så är det första fölet för mig och jag har många frågor och funderingar, hoppas ni vill hjälpa mig lite ang...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: Bellini
·
Avel snälla.. skulle någon vilja hjälpa mig å förklara. jag försökte fatta en gång innan men gav upp å nu när jag skulle kolla igen hittade...
Svar
10
· Visningar
1 590
Senast: Antiqua
·
G
Avel Jag har en ponny med okänd härstamning och den är då registrerad i avelsföreningen Svensk Ridponny. Men räknas den då till den "rasen"...
Svar
13
· Visningar
2 514
Senast: Gyllene
·
Avel Jag har blivit erbjuden att betäcka ett av min ston med Waitaki, en rysk trakehnerhingst som tävlat internationellt. Är det någon som...
Svar
18
· Visningar
1 462
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna