Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Hej, Mitt sto är på dygn 332 och närmar sig. Det är snö här i hagarna nu. Min undran är om jag skall släppa ut henne som vanligt på...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: flickancarra
·
B
Avel Jaha, då har man fastnat totalt. Vet inte vilken av dessa två jag ska välja till mitt sto. Kan ni hjälpa mej. Vilken skulle du ha valt...
Svar
3
· Visningar
1 358
Senast: pastejja
·
Avel Min pålles mor har två avkommor med okända namn. Hur kommer sig detta? Bägge är halvblod med gröna papper.
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: FadeAway
·
H
Avel Om man har en svensk ridponny och vill få in stammen in i passen, måste man blodtypa då?
Svar
2
· Visningar
958
Senast: arnlic
·
K
Avel Jag söker efter en hopphingst som lämnar tuffa och modiga avkommor. Mitt sto har jättebra temperament men jag hade velat ha det där...
2
Svar
24
· Visningar
2 523
Senast: Splittan
·
Avel Min foderhäst fick ett litet stoföl imorse. Relativt omgående bajsade hon lite smått, så jag trodde att hon fick ur sig det första...
Svar
1
· Visningar
3 492
Senast: ZABA
·
A
Avel Har en New Forest valack som jag har stamtavla på. Undrar nu lite över vissa förkortningar. Vad betyder: SPAR? RNF? NFS? NFM...
Svar
3
· Visningar
2 235
Senast: Rodde
·
Avel Tror de flesta har hört talas om den här hingsten. Men är det nån som vet vad han var för hingst? (antar att han är död) Finns det...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Lovve
·
S
Avel Har nog minskat ner mina kandidarter till två. Ludwigs Champion och Tenerife VDL. Vad vet ni om Tenerifes sperma kvalité...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: QuickStar
·
Avel jag undrar om någon vet vad denna hingst kostar? han ligger i min topp 3 lista på hingstar att betäcka mitt sto med. har kollat runt...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Caress
·
Avel Syns det tydligt när de är nyfödda vilket kön de har? Ser man en liten snopp tex? Kanske självklart för många här men jag har aldrig...
Svar
11
· Visningar
4 862
Senast: Antiqua
·
Avel Hingstlinjen från Kyffhäuser - det är Ganesco som skulle ge den dubbla uppsättningen i mitt fall. Lite udda för mig som egentligen inte...
2
Svar
39
· Visningar
2 725
Senast: Anzzie
·
  • Låst
Avel Vi samlar ALLA frågor om vad det kan bli för färg på den avkomma som väntas eller planeras i den här tråden! :idea: Det finns några...
33 34 35
Svar
698
· Visningar
64 242
Senast: swebec
·
Avel Om du har ett föl med bra gång hur stor är chansen att det får behålla en bra gång när det är vuxet? Undrar oxå om bockhov om fölet...
Svar
8
· Visningar
2 923
Senast: sofflan82
·
W
Avel Är det någon i vårt avlånga land som har använt ett Arabsto och använt sig utav en Trakehner hingst. Du kan väl i såfall berätta, din...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: KickiH
·
Avel Hur väl tycker ni att stoets beteenden och fysiska tecken på fölning stämmer från år till år?
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Ploppi
·
P
Avel Jag har ett sto som skall föla om ca 10- 14 dagar. ikväll så upptäkte jag små blod droppar från en spenan.. vad kan de vara ? *orolig*...
Svar
3
· Visningar
3 553
Senast: hoppsann
·
M
Avel Hejsan alla Bukemänniskor. Satt och tittade lite på bilder här och såg att det låg en hel del frieserbilder ute nu. Kom på att jag...
Svar
15
· Visningar
1 426
Senast: Hippo
·
H
Avel Mitt ena sto fick föl nu i eftermiddags. Jag har ingen erfarenhet av att få föl denna årstid så nu ställer jag frågor till er mer...
Svar
19
· Visningar
2 192
Avel Lite märklig fråga kanske, men är det någon veterinärbesiktning på treårstesten? Och vad kollar dom på isåfall? Har aldrig haft med nån...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka