Hopphingst???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karin 78
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hopphingst???

Jag skulle nog helst vilja använda Calido till mitt sto. Frågan är om man vågar använda fryst på en förstagångsmärr. Vad säger ni?

Jag skulle nog helst vilja använda Calido till mitt sto. Frågan är om man vågar använda fryst på en förstagångsmärr. Vad säger ni?
Nej jag hade nog använt mig av AI eller TAI första gången. Men det är jag det...

Jag har en två åring efter Elmshorn, mamman är lågstäld, överbyggd bak samt markbunda gångarter.
Två åringen är ganska högstäld, lätt i modellen och rör sig väldigt trevlig och har långa fina ben, ser ut att kunna bli ganska så snygg.

5 åringen vi har är inte heller lågstäld, ng liten kanske men det synns inte då hon är rejäl i kroppen, ganska kompakt, rör sig mkt trevligt och har bra bakbentsaktivitet och tycker det är mkt roligt med hinder!
Mamman till denna var ett stort och långlinjerat sto med mkt fina gångarter.

Dock ger han avkommer med tuffa huvud, våra har mkt egen vilja...

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 643
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 571
Senast: cirkus
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 115
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 810
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar