Galloways och Bayard!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 160
Sv: Galloways och Bayard!

Ok, tack för svaret,darkdreamer och alla andra!, Vad heter Willmers mamma då?...

Hej

Jag känner också till uppfödaren eftersom jag tränade för henne förr när jag höll på med hoppning och träffade Galloways när jag var där på ridläger han var då kastrerad på äldre dagar men trodde att han var hingst än;) Hon tävlade framgångsrikt med honom i Fältävlan, och Willmer själv har jag också träffat red honom en gång på en framhoppning väldigt snäll häst men som avskydde vatten och älskade att bli killad i ljumsken (eller om det var mellan bak bena) då var överläppen lååång och så reste han jämt på benet och bara stod och njöt!!!!

Hmm vad jag vet är Galloways fortfarande hingst... han var det iaf när jag träffade honom för ca ett år sen

Hmm vad jag vet är Galloways fortfarande hingst... han var det iaf när jag träffade honom för ca ett år sen

Ursäkta mig det var några år sedan jag var där på läger men det stämmer han var nog hingst då med det var nog att vi diskutera detta med att han ej var godkänd för att jag hade ett sto som jag leta lite hingst åt och då tyckte hon inte jag skulle ta honom eftersom han ej var godkänt så var det.... Är så rörig ibland.... Var det inte han som körde huvudet i en vägg när han var lite hysterisk en gång och fick någon skada så hon slutade att tävla honom???:confused: Någon som vet???

nej, jag tror bestämt att han såldes eftersom ägaren hade fullt upp med andra hästar och hon tävlar inte heller längre fälttävlan.

jag vet att han fortfarande var hingst när han såldes men om han blivit kastrerad på äldre dar är ju möjligt men jag tvivlar på det...

Ursäkta mig det var några år sedan jag var där på läger men det stämmer han var nog hingst då med det var nog att vi diskutera detta med att han ej var godkänd för att jag hade ett sto som jag leta lite hingst åt och då tyckte hon inte jag skulle ta honom eftersom han ej var godkänt så var det.... Är så rörig ibland.... Var det inte han som körde huvudet i en vägg när han var lite hysterisk en gång och fick någon skada så hon slutade att tävla honom???:confused: Någon som vet???

Annan ryttare tog över honom och fortsatte att tävla fälttävlan med honom

Liknande trådar

Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 635
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025