Ultraljuda i 8 månaden?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elshaya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 145
Sv: Ultraljuda i 8 månaden?

OM de nu bär sitt foster väldigt djupt och är stora finns då någon risk att man missar det på UL?
Är blodprov 100% säkra? och riskerar man en kastning om det finns ett foster där och man sprutar för brunst:confused:

Frågar eftersom jag kan komma i samma sits i morgon och även om jag naturligtvis vill att där ska finnas ett föl så vill jag ju också komma igång med årets betäckning hyfsat tidigt om det tänker strula i år med...

Sv: Ultraljuda i 8 månaden?

jag vet faktiskt inte....men tycker att när hon nu skulle vara så långt gången så MÅSTE man väl se om det hade varit något föl antar jag......så jag får väl lita på att hon är tom helt enkelt. hon får några veckor på sig nu att komma ibrunst....annars blir det spruta i slutet av månaden...som du skrev...om det ska krångla vill man ju komma igång så fort som möjligt...blir det inget nu i år så får det vara...
Men man undrar ju lite hur stort det största fostret som missats på UL varit....har hört om 3-4 månader men 8??? det borde inte gå iaf...

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Ela
·
Avel Jag undrar om någon var erfarenhet av att ett sto har förändrats efter semineringsförsök? kan de förändras pga hormoner? Försökte få...
Svar
7
· Visningar
1 289
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 590
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
8 021
Senast: Hund!
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden