Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ju betäckt mitt sto. Mitt sto är en Brandenburger, registrerad i det förbundet i Tyskland. Till min stora förvåning verkade min...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: Bubbla
·
Avel Jag betäckte mitt sto i maj med en importhingst som Flyinge tar in. Nu har jag väntat på språngfakturan hela sommaren ( jag är sådan som...
2
Svar
25
· Visningar
2 630
Avel Jag har precis köpt en häst vars mor är elit. Jag har kollat på hennes avkommor och haft kontakt med ägarna till dessa. Hon verkar lämna...
Svar
17
· Visningar
1 657
Senast: ponnymamma
·
Avel Någon som har eller har sett den här korsningen? Hur är den? Funderar på att betäcka mitt Cob sto med en frieser. De är ju rätt lika och...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 426
Senast: AkiraPhoto
·
Avel Hoppas tråden ska ligga här. Förra året fick vi ett hingstföl,som vi registrerade i ASVH. Igår hade jag inte så mycket att göra så jag...
Svar
5
· Visningar
1 476
Senast: Casacha
·
Avel Stoet är dräktig dag 30. Inatt rymde grannens häst och sprang hit till oss och blev race utan dess like. När vi fått tag på ponnyn och...
2
Svar
29
· Visningar
5 625
Senast: sassiball
·
P
Avel Vilken transport är bäst för att köra stora ston med föl samt unghästar i? Vill ha front- i eller urlastning och har inget behov av...
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: misen
·
Avel I hur stor grad nedärvs bockhov? Är det ens värt att tänka på att avla på en häst med bockhov? Ursäkta kort inlägg men tycker att jag...
Svar
10
· Visningar
2 998
Senast: Seabaz
·
Avel Vad finns det för alternativ till Cardento? Vill tyvärr inte ta fryst och Clearway är det bara språng på. Jag vill helst betala vid...
Svar
10
· Visningar
2 276
Senast: FadeAway
·
Avel Hur lätt/svårt tycker ni det är att förutspå hur en fölunge kommer att röra sig när den är en vuxen individ? Hur ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 220
E
Avel Vet ej om tråden ligger rätt, isåfall får moderator flytta den. Min fundering är, Hur ska en treåring se ut exteriört? Är det ok att...
Svar
8
· Visningar
2 036
Senast: Ewertsberg
·
L
Avel vad tror ni? kan en arabhingst vara ett bra val till ett litet varmblod på 155cm? tror ni att kombinationen är bra?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 825
Senast: Mallan92
·
Avel Mitt sto har börjat falla ur lite de sista dagarna troligtvis på grund av att hon har varit lite stressad när det blev lite omflyttning...
2
Svar
26
· Visningar
3 153
A
Avel Om stoet har börjat att brunsta fast hon är betäckt, betäcker ni bara om då? Eller åker ni och kollar ultraljud ändå om något är galet...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: cricko
·
Avel Har vi någon här som är kunnig på Nordsvenska stammar? Jag har just nu en nordsvensk på inkörning. Jag har kört in många hästar, men...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Fozzie
·
S
Avel Vågar man ge sig iväg på utställning med dräktigt sto? Ca 70 dygn vid tillfället. Tänker på smittor, hantering och stress m.m Hästen i...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Avel Vad är egentligen poängen med att stambokföra sitt sto? Den enda anledningen jag kan komma på är att hon måste vara stambokförd om en...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: athena
·
Avel Min vännina har ett fbl sto. Har betäckt med godkänd hingst i asvh. När jag frågade om stoet var kompletterings reg i asvh så svarade...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: rubytoo
·
D
Avel Jag har ett polskt sto som jag så gärna skulle vilja hitta föräldrarna till. Har varit inne och tittat på olika sidor, men det är inte...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: dsara
·
Avel Jag har förstått så mycket som att det finns olika. Men har noll koll dels vilka olika det finns och dels vad de innebär. Som exempel...
2
Svar
29
· Visningar
3 399
Senast: kaizcenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka