Arab/Varmblod?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lord Peel
  • Startdatum Startdatum
Sv: Arab/Varmblod?

ja jag är super nöjd. Hon ska betäckas till våren med en PRE hingst.
Det blir ju 3 raser i bebben men det får de bli för jag vill ha lite mer storlek på fölisen änn henne därför vill jag ej ha en arab eller travare. jag ska behålla avkomman själv å rasen spelar ingen roll för mej..

jag har letat länge och väl nu efter en hingst som passar henne och har nu äntligen hittat en hingst som kompenserar upp hennes svagheter och som dessutom förstärker det jag vill ha kvar tex mkt bra temperament på både mamma och pappa samt bra gångarter där pappan har extremt bra galopp =)
Så hon åker i mars/april å betäcks med honom =)

Ok, hoppas det blir bra även denna gång då :)

Mitt ena travsto väntar föl med en arabhingst så det är därför jag är så intresserad av just den kombinationen. Men jag har nästan bara hört positiva kommentarer om just travare/arab. Fullblod förekommer ju mycket i travare så på sätt och vis tillför man ju bara mer av det som redan finns där.....

Jo, det är ju sant, men även de engelska fullbloden härstammar ju från araben och sen varierar det lite från häst till häst vad de har för blod i sig förstås.

Jag har en sådan korsning! ^^ Ett sto, hon är nog 150 och blir nog inte högre än 155. Hennes pappa är arab och stoet varmblod. Enligt mig är det en mycket lyckad korsning, dels är min häst vacker sen är hon dessutom utomordentligt trevlig. Om man ska bedömma henne som helhet (både kropp och själ) med ett ord, så skulle det nog vara "söt".

Henne i sin tur är jag lite sugen på att korsa med en frieser eller en kraftig PRE (korsningar är så spännande! :rofl:)

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 438
Senast: Nikan
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Ridning Anses araben vara en viktbärande ras? En stor arab på ca 155+ som är i bra kondition. Vad tror ni max vikten på ryttare bör vara?
2
Svar
27
· Visningar
4 232
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka