Welsh Cob/Frieser?

Sv: Welsh Cob/Frieser?

Här är min welsh cob, inte så väldans grov i typen ;)
Det finns ju mängder av welsh cob typer. Väljer du en nättare typ tror jag att avkomman skulle bli riktigt bra :)

pict0195_42735279.jpg

Sv: Welsh Cob/Frieser?

En sån har jag! Tycker hon är underbar, förbaskat flotta gångarter. Hon lär sig mycket snabbt och är otroligt social. Hon har visat upp att hon kan hoppa (ut ur hagar..:devil:) och hon älskar att dra (inkörd). Jag är supersäker på att jag har en förbaskat bra allroundhäst. Hon är stencool men har ändå temprament och motor.

Ursäkta för ett slarvigt formulerat svar, trött och sitter och snabbläser igenom tråden.

Ang, någon nämde nånstans i tråden att anpassa hingsten efter stoet, mamma var 142cm och pappan en grövre frieser på 160cm. Mammans första föl men det gick jättefint. Nu var dock INGEN av dem godkända och mammans pass hade slarvats bort när hon importerades från england. Pappan var vad jag vet inte på något sätt godkänd.

Ca.2månader sedan -

DSC_0148.jpg

CSC_0157.jpg

2712-1.jpg

255.jpg

Ser lite skabbig ut just nu för hon går på bete -
_DSC1353.jpg

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka