Stambokföring SWB

Sv: Stambokföring SWB

Jag förstår att det är mkt pengar för en student, insåg kanske inte att man betäcker ett sto med allt vad det kostar när man lever på studiebidrag/lån elller liknande - sorry;)

Man kan visa ett sto som redan har en godkänd registrerad avkomma vid ett senare tillfälle.

Haha:D Nej, är kanske inte så vanligt att man avlar som student. Men med tanke på att Betäckningen var gratis (drömvinsten) och veterinärkostnaden inte särskilt blodig trots krångel är det en väääldigt billig unge:).

Det är ju bara att gratulera då:)
Och så hoppas jag att du stamboksför stoet så fort du har möjligheterna på din sida.

Hon måste inte visas med fölet. Men avkomman måste vara visad innan hon stamboksförs. Enklast brukar vara att visa dem på en fölmönstring där de även har stamboksföring.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 489
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 663
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka