Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag blir helt snurrig... Vad krävs för att stamboksföra detta sto? Hur går jag till väga?
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Flippeti
·
Avel Jag kan ingenting om utställningar och bedömningar men det är ju en viktig del i aveln. 10 årigt fullblodssto, 160 cm Exteriört...
2
Svar
34
· Visningar
3 669
Senast: jerseyko
·
Avel Äntligen, äntligen är min nordsvensk dräktig! Jag är helt obeskrivligt glad. Men nu kommer alla frågor som jag behöver svar på :D...
2
Svar
23
· Visningar
2 601
Senast: Ramona
·
Avel La kanske min fråga på fel forum, så jag prövar väl här.. Jag undrar om det är vanligt att ston får svankrygg när de fått föl? Stämmer...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: Tessan
·
Avel har ni haft problem med att hingstägaren inte hör på vad ni säger,angånde betäckning?? vårt sto har varit dräktigt 3 ggr förtut och...
2
Svar
33
· Visningar
4 285
Senast: videnlis
·
H
Avel Nu har ju rätt många topphästar sin kloner, Quidam de Revel, E.T, Calvaro 5, Gem Twist, Chellano Z, Grande Dame. Om klonerna blir...
2
Svar
20
· Visningar
3 035
Senast: Indiv
·
P
Avel Vet någon vart hingsten Scharmeur tog vägen? Väldigt tyst om honom i år.
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Görel
·
A
Avel Sitter här och funderar på bästa sätt vid avväjning. Då jag har bytt stall så kommer jag att ha alla mina hästar på lösdrift till...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cirkus
·
Avel Står att han ger grå papper, vilket är grymt trist... Nån som har nån avkomma till honom?
Svar
8
· Visningar
1 954
Senast: esperanza
·
Avel Ni som har föl/unghästar till salu, får ni dem sålda? Kontaktas ni av några seriösa spekulanter? Anledningen till att jag frågar är...
2
Svar
36
· Visningar
5 969
Senast: Retzina
·
Avel Något kryptisk rubrik kanske, men frågan dök upp i mitt huvud när jag tittade på stamtavlan på en häst som var e Maraton 600-Utrillo...
Svar
3
· Visningar
936
·
S
Avel Jag såg många människor som tog fotona från welsh riks i Axevalla. Jag söker gärna fotona från våra ponnyer, Dukeshill Savannah och...
Svar
2
· Visningar
1 259
Senast: Jozelle
·
A
Avel Mitt ena sto är precis konstaterad dräktig med enäggstvillingar. Hon blev konstaterad dräktig på 20dgr med en fosterblåsa och som vi såg...
2
Svar
33
· Visningar
4 968
Senast: acrazyone
·
Avel Någon som vet vart på nätet man kan se bilder på fölfoster? Har kollat runt men inte hittat något vettigt!
Svar
12
· Visningar
2 690
Senast: Summerwind
·
Avel Fler än jag som ska dit? Nån som har en aning om tidsprogrammet? Jag tycker det är jättedåligt att inte ha kommit ut med mer info än...
Svar
16
· Visningar
2 085
Senast: Rodde
·
Avel Vill börja med att säga att jag inte varit i kontakt med veterinär i denna fråga ännu, och att det är veterinärens bedömning jag i...
2
Svar
27
· Visningar
3 765
Senast: maria_b
·
A
Avel Stoet i fråga är betäckt sista gången för 12 dagar sedan. Hade 9 dagar lång brunst. Alltså i dag 21 dagar sedan. I dag har hon...
Svar
4
· Visningar
1 726
Senast: mul
·
Avel Jag kan ju inte låta bli att tycka om den lille hingsten, och funderade på hans stofamilj, men jag kan faktiskt inte hitta något om den...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 508
·
Avel Hur går det till? Jag har ett föl som jag funderar på att visa, kwpn stoet är import Holland med meriter & Dionysos fölet är väldigt...
Svar
15
· Visningar
1 919
Senast: Spirit
·
P
Avel jag har ett föl som är fött den 16 maj som kommer att förlora sin mamma snart. Stoet fick fång, tyvärr så roterade hennes hovben så...
Svar
5
· Visningar
1 910
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka