Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel När jag gick ut i hagen i morse för att ge kraftfoder åt mitt sto ville hon inte äta. Jag tog in och tempade henne, 40,7! Hon ligger...
Svar
7
· Visningar
1 805
Avel Jag har ju ett sto efter honom. Men jag vet inte så mycket om honom (mer än vad jag kan läsa mig till i hingstkatalog eller blup. Jag...
Svar
8
· Visningar
3 864
Senast: FadeAway
·
T
Avel Vill först poängtera att jag verkligen inte är proffs på avel men jag lyssnar och lär mig gärna av er som kan :) Jag har ett...
Svar
10
· Visningar
1 537
Senast: kanontjej
·
Avel Är i stort behov av att veta mer om denna hingst.. Någon snäll själ som kan lite om Concetto?
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: furioso
·
Avel Stoflocken där min häst ingår har nyligen släppts ihop med ett sto som har ett föl vid sin sida, mellan 1-2 månader gammalt. Nu är saken...
Svar
6
· Visningar
1 883
Senast: CK
·
Avel Cellestial e: Cantus någon som har en avkomma efter honom. Tror ni han kan va nåt att ha?Någon som har en exteriörbild på honom?
Svar
8
· Visningar
2 199
Avel Jag läste att han tagits ur avel detta år. Någon som vet anledningen?
2
Svar
27
· Visningar
4 274
Senast: dartmoorforever
·
H
Avel Okej, såhär är det: Jag har en bekant som har ett Zuidenwind stoföl som fick en spricka i ett ben i carpus som 7 dagar gammal. Hon hade...
Svar
5
· Visningar
1 909
Senast: videnlis
·
Avel Har hört att om en hingst i normala fall bara finns för naturlig betäckning så innebär det att sperman är sämre och igentligen inte...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: bravur68
·
S
Avel Hej! Undrar om det är någon som vet någonting om Calato-sonen Calano? Om han har några tävlingsresultat? Finns det bilder, filmer på...
Svar
5
· Visningar
1 774
Senast: Stall Bodin
·
B
Avel Är det någon som har någon info om denna hingst? Jag vet att han är död och stod i Jönköping. Men vet någon vad han gjort, antal...
Svar
16
· Visningar
2 072
Senast: Dinarus
·
Avel Skulle vilja höra vad alla vet om honom utöver det som står på hans hemsida och den stjärnbro gård. Varken Painted Black eller...
Svar
1
· Visningar
969
Avel Hej! Jag har ett 10 årig varmblods sto som är helt fantastiskt. Därför har jag blivit nyfiken på att ta föl på henne för att spara...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Masse
·
P
Avel Är det någon som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att en häst ska kunna registreras som svenskt halvblod, hannoveranare...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Görel
·
E
Avel Min fråga är enkel; Finns det någon godkänd hinst efter De la Gardie? Om det INTE finns någon, varför tror ni det inte finns? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 636
Senast: Nirvana
·
Avel Någon som är bra på det här med registrering? Jag har ju mitt tyskasto som har rosa papper, visst måste jag svenskregga henne för att...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: segersten
·
B
Avel Som rubriken lyder; vilken är min drömhingst? xD Vill ni hjälpa mig? (A) Dressyrhingst, svart, mycket gång, bra temprament, mycket...
2
Svar
21
· Visningar
2 840
Senast: Mariaauto
·
Avel Som rubriken lyder: UL:ade mitt sto i onsdags, kunde ej själv närvara men fick skrivet papper på att hon var dräktig med fosterblåsa 2...
2
Svar
21
· Visningar
4 631
Senast: wrangler
·
Avel Jag har googlat och inte funnit något väsentligt alls, så jag gör ett försök här. Min häst är efter Ditton Wood xx, och jag skulle...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 567
Senast: Lemeie
·
Avel Hej. Jag undrar var man registrerar fölungar som inte har stam. I mitt fall så är modern reggad Arab med stam och pappan "okänd"...
Svar
12
· Visningar
2 411
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka