Fullblodshingsten Ditton Wood xx

Sv: Fullblodshingsten Ditton Wood xx

Eftersom det inte finns några registrerade avkommor till Ditton Wood som går svår klass i england, vore det trevligt om du kunde tala om namnen på dom avkommorna som du hävdar gör det.
I BSJA finns inga avkommor som går svår klass,
I British Dressage Group inga avkommor som går svår klass,
I British Eventing inga avkommor som går svår klass.
Antingen narras du eller så har du fått fel information, man kan inte alltid lita på allt man läser på nätet.

*kl*

Avkommorna som står listade på www.blup.se, är det alla hans svenska avkommor eller bara halvbloden?
Det finns inga avkommor till Ditton Wood reggade hos svensk galopp, han var bara gdk av ASVH när han var här så det är förmodligen alla hans svenska avkommor som finns på blup.se

Var han inte godkänd för anglo-avel? Om han inte var godkänd men har en anglo-avkomma, är den då inte registrerad hos angloarabförbundet? Jag har noll koll på såna här saker...

Angloförbundet brukar godkänna de xx-hingstar som är gdk av ASVH så du har säkert rätt. Det kanske finns några anglo också.

Hur ser din häst ut?

Like this:

Såhär såg hon ut för ett år sen
Länk
Ingen bra bild, ingen bra stil, inget bra alls, men man ser hur hästen ser ut

Senaste bilden
dsc_0020_web_14808100.jpg

åh:)
ganska lik ett sto jag hade på foder förrut.e.Ditton Wood**
TATCHA_1952.jpg

Hon var i final i Breeders som 7-åring

Den där lilla böjen eller vad man ska kalla den i längst ner på nosryggen verkar vara en typisk Ditton Wood grej.

Den där lilla böjen eller vad man ska kalla den i längst ner på nosryggen verkar vara en typisk Ditton Wood grej.

Ja, profilen är väldigt lik:)

På den bilden hade hon 2 dagar kvar till fölning!

länk borttagen av moderator Det var här jag hittade att DW hade avkommor som gick svårklass hoppning.

Senast ändrad av en moderator:

Antingen narras du eller så har du fått fel information, man kan inte alltid lita på allt man läser på nätet.

Du var inte så trevlig tycker jag.. men kolla den här länken länk borttagen av moderator så får du avgöra själv. Varför skulle jag ha nån anledning att narras då jag själv har en häst e. DW. Tycker bara det är kul att få veta mera om honom och därför delar jag med mig utav vad jag hittat. Men som du säger, allt man läser är inte sant. Du kan ju ha fått fel information också? Eller så narras du bara...

Senast ändrad av en moderator:

Jag har raderat de länkar du har lagt ut, då de strider mot forumreglerna. (SAMMA länk är borttagen ur tråden FYRA GÅNGER tidigare :idea: )
Men efter en snabb titt så är det enda som står på den sidan att DE har skrivit att han har avkommor i svår klass i Storbritannien. Det finns inga som helst belägg för det, inga namn angivna. Hade de funnits så kan jag nog garantera att hans svenska ägare hade gått ut med det i sin marknadsföring av honom här.

Hej
vad kul att vi hittade dej
vi har ett sto efter ditton wood xx
vad vi vet om ditton wood xx är att han har tre avkommer efter de blev han kastrerad och hammnade på en ridskola utanför malmö
om du vill komma i kontakt med oss kan du gärna ringa oss på 0734041931
vänliga hälsningar ann-sofie

jag menade att våran häst som är avkomma efter ditton wood xx har 3 st helsyskon och nu har vi även fått veta att han har en massa andra avkommer vi fick ochså veta att efter våran häst föddes så blev ditton wood xx såld och då blev han kastrerad det svaret fick vi av uppfödaren av våran häst

Menar du att din hästs uppfödare påstod att Ditton Wood kastrerades?
Det är i vilket fall som helst fel.

ja det va så hon sa till mig i dag när ja kontaktade henne och berättade att vi hade köpt en avkomma efter ditton som hon hade fött uppoch hon berättade även att divas helbror såldes till en ridskola och han heter voodoo om han finns fortfarande

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
796
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
398
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka