Flyinge-kort tid för betalning av språngavgift

Sv: Flyinge-kort tid för betalning av språngavgift

Nu hoppas jag att det går att ordna ändå med ett samtal. Hur som helst så är min bankdosa hemma och kortet som ska i den när jag loggar in är här hos mig, mitt VISA kort hos Nordea, så även om jag velat så kan ingen annan logga in sig på mitt konto nu.

F ö i frågan om att låna ut sitt kort så måste det väl vara upp till var och en? Jag tar ut pengar på sambons kort i automat ibland t ex, så jag kan hans kortkod och jag skulle potentiellt kunna logga in på hans bankkonto på datorn också ( hans dosa är också hemma nu).

Eller så ringer du någon (förslagsvis postvakten) som ger dig alla uppgifter som du behöver och så går du in på banken/posten och betalar över disk - det går ju faktiskt fortfarande !

Nu är det fixat, de förstod situationen på Flyinge.

Jag undrar ändå varför man har 10 dagar när man ändå väntar i 3 månader med att skicka ut fakturan, men jag tog inte upp den diskussionen med dem eftersom det ändå löste sig bra för mig.

Därför att du har ett avtal med banken. Dosan är en identifieringsmetod lika personlig som andra identifieringsmetoder (tex pass eller e-leg).
Om något händer, du blir blåst på pengar på något sätt, och banken får veta att kort eller dosa vid något tillfälle varit utlånad, så får du inte en krona i ersättning.
Ni som lånar ut kort, dosor osv bryter faktiskt avtalet med banken, och kan bli av med tjänsten omedelbums. Kan vara bra att tänka på när det finns bättre och tillåtna alternativ.

Nog med OT :)

Just när man inte har möjlighet att skicka fakturorna direkt när skulden uppstår vill man ju absolut ha kort kredittid, annars ligger man ju ute med pengarna ännu längre.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka