Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Stona som tilldelas elit under avelschampionatet, är det någon som vet var dom presenteras? Om man går in på Equipe så står det bara...
Svar
14
· Visningar
1 884
Senast: FadeAway
·
Avel Ridsport skriver att Totilas blivit såld till Paul Schockemöhle! Och placeras hos Victoria Max-Theurer...
2 3
Svar
55
· Visningar
12 342
Senast: Mariaauto
·
F
Avel *Ligger tråden fel får moderat flytta* Pratade just med Veterinären som ska komma och ta Ecg prov för dräktighet, får då...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: fritzo
·
J
Avel Hej, Vi ska köpa en häst som har nedanstående stam. Hur skulle ni bedöma stammen? Ridbarheten, psyket mm? Är nyfiken på era synpunkten...
Svar
6
· Visningar
1 741
Senast: Anita HH
·
Avel Är det möjligtvis någon som har några bilder och info om honom. Har försökt att leta på nätet men har inte hittat så mycket om honom...
Svar
9
· Visningar
1 860
Senast: poloplayer
·
Avel Min mamma jobbade/hjälpte till på ett stuteri som låg på Kinnekulle, godset Trolmen. Karl Fredrik Wehtje ägde då gården och stuteriet...
Svar
9
· Visningar
2 135
Senast: poloplayer
·
Avel :dJag undrar om hannoveraner förbundet har något liknande sök sida (som man kan hitta mer info om stammen på sin egen häst, samt...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: KickiH
·
Avel jag har en imp. dam från Holland, och har fortfarande utländskt pass på henne. Kan ni hjälpa mig att berätta vad alla förkortningar...
Svar
9
· Visningar
2 059
Senast: Ramona
·
J
Avel Jag har funderat på att ta ett föl på mitt varmblodssto med en halvblods hingst, inte bestämt mig för vilken ännu men det lutar väl lite...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 884
Senast: sona
·
C
Avel Hej, Någon som känner till ngt om denna hingst? Vilka poäng har han fått. Har bara lyckat hitta 9,5 på galoppen och 9,5 av...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 174
Senast: ec-horses
·
C
Avel Hej! Jag har ett ardennersto som jag vill fa registerat som Ardenner. Fadern ar okand men modern ar registerad hos Ardennerforeningen...
Svar
3
· Visningar
1 700
Senast: Equilibrium
·
Avel Basjkirhästar och American [Bashkir] Curlies beskrivs ofta på liknande sätt. T ex skulle båda vara allergivänliga. När det gäller Curlyn...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 627
Senast: Butros
·
Avel Är det någon som har sett channon in action. Har ett fäl efter honom och skulle gärna vilja veta lita mer om honom, gärna om det är fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 116
Senast: grimman
·
Avel Intressant läsning. http://www.wbfsh.org/?GB/Rankings/Stallion%20Rankings%202010.aspx
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Melynda
·
B
Avel Jag vänder mej till er som är insatta i avel. Mitt sto har en skada på minisken som gör att hon inte kan ridas och nu är det bara avel...
Svar
5
· Visningar
1 599
Senast: Bello
·
S
Avel Har någon betäckt med eller har avkommor efter Tornesch? Funderar på att betäcka med honom nästa år, men är fortfarande i valet och...
2
Svar
21
· Visningar
4 434
Senast: iafia
·
Avel Så vad säger ni.. Ska jag bli med russ?? Har hittat en hingst (ska kastreras) Född 2009 e, Nordman u, Greta Gross. Var inne på...
Svar
13
· Visningar
1 537
Avel Läste i någon tråd som jag inte hittar på igen om fuxar. Där var det något inlägg från en färgkunning om just fux-skimmel. Min...
Svar
12
· Visningar
1 801
Senast: moonstruck
·
Avel Nu är det snart! Jag åker jämt dit, med eller utan häst. Länge sedan jag hade med någon själv. Hur är det med er? Någon som ska visa sin...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 545
Senast: Månsane
·
Avel Hej! I vår ska mitt halvblods sto betäckas, om allt går väl blir det hennes första avkomma.. Spännande!:laugh: Nu vill jag ha lite...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 168
Senast: Charlottee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka