Hingsten channon!

Sv: Hingsten channon!

*kl*
Min 3-åring e. Channon - Maraton - Lansiär
blev klass I med 46 p både i gångarter och hoppning på 3-årstestet i maj.
Mycket trevlig att rida och har lätt för sig. Rör sig i uppförbacke ffa i galoppen.

picture.aspx

Han står utanför Linköping hos sin ryttare men hon tränar hos Lussan.

:)Ser jättefin ut. Hur stor är hon ? och är hon lik sin mamma eller pappa?
Tiden går ut för mitt sto nu på lördag 11/7 , hon är stor och av den lite gröver modellen fast hennes pappa var 50% fullblod. Så jag hoppas på en lite nättare mindre avkomma efter Channon.

:confused:Blev lite ställd i dag när jag gick in och kollade Lindeviks hemsida och såg att Channon inte skulle gå i avel utan tävlas (fullt förståligt) nu i år .
Var helt inne på att betäcka med honom igen i år.
Måste tänka i nya banor och hitta en annan hingst!!!!!!!
Ni andra som varit inne på samma linje vad väljer ni i år?
Min grabb hemma är jättemysig lätt att ha att göra med orädd snäll
högrest . Vill ha en likadan fölis, och ingen superdyr hingst att betäcka med och som är lätt att få dräktigt med,

:crazy:Vill nog inte försöka med fryst i och med krångelsto.
Ska fundera på någon lämplig annan hingst

:)Skulle vara kul att veta hur det går med avkommorna till Channon. Såg att han själv vunnit St Georg så det går framåt.
Min kille är det snällaste som finns långbent och en riktigt FUL åring, (blir tjusig med tiden hoppas jag)
Inte det minsta skimmel utan svart.
Vet ni om någon har betäckt med honom i år?
Gärna lite bilder

Jag har ett föl fött i år efter Channon. Supertrevlig i temperamentet och en snygg dam med BRA gång. Hon blir stor men mamman är 170 och hennes tidigare avkommer är också runt 170 cm så det kan lika väl vara från mamma hon har fått detta.

Jag är supernöjd med mitt föl men det är första avkomman som jag har fått efter stoet så jag kan inte jämföra med fölets syskon (syskonen har gått mkt mkt bra) om detta fölet har blivit lika bra mm. Men jag kan säga att temperamentet är gudomligt och att om denna "stora" dam hamnar i rätt händer kommer hon kunna gå långt..

Stammen är Channon-Welton-Westminster..

Bilder på henne (vet dock inte om det funkar att lägga in bilder såhär..)
photo.php

photo.php

Nej, men man kan kopiera bildadressen och öppna i eget fönster så funkade det.

Vad roligt att det är du som har Annika!
Hon har bott granne med mig under några år och jag ser ju hennes andra dotter dagligen.
Kul att se den här avkomman (skulle egentligen varit en Quaterback-unge du skulle fått men det var dåliga simmare i de skick som de fick så hon tog sig inte)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025