Hingsten channon!

Sv: Hingsten channon!

Har sett honom "in action".
Han tilltalade mig mkt, men fler ord än så kan jag inte sätta på det :angel:

Ja okej ska bli kul att följa han och hans avkommer, jag har stora förhoppningar på min lilla bebis. Hoppas channon ska gå i falsterbo så man kan få se honom live :love:

Ja okej ska bli kul att följa han och hans avkommer, jag har stora förhoppningar på min lilla bebis. Hoppas channon ska gå i falsterbo så man kan få se honom live :love:

Han gick Falsterbo förra året och blev 5:a efter Santana, Atterupsgård M, Hermes och Don Dorn så nog kommer han tillbaks i år, allt annat skulle förvåna mig.

Ja jag hoppas verkligen att han kommer vara med där, ska bli jätte kul att se honom live :)

Har du filmen på channon, den vill jag oxå ha. Du kan inte lägga in den på datan och skicka den till mig? :love: :love: :love:

Har tyvärr inte fått någon film men kanske någon annan har det och det verkar vara dåligt med bilder på honom också här på Buke men man kan ju alltid hoppas att någon har som kan sätta in

Är det Lindevik som har filmen?
Väntar på att mitt sto ska få till en riktig brunst så hon går att betäcka, ska åka till stationen igen i morgon efter att ha haft hem henne nio dagar och sprutat henne. Det är Channon jag ska seminera med hörde att han skulle vara väldigt lätt att få dräktigt med?
Väntar ännu på om någon har bilder på honom och kunna lägga ut dem.

Jag tror min syster har någon bild på honom uppställd från i år. Fick en liten privat visning av honom då min häst bor granne :) Tyvärr var inte kameran med när Camilla visade honom uppsuttet.

Vi är mkt nöjda:idea::idea: med vårt hingstföl efter channon.
Så nöjda att vi åker tillbaka, och seminerar henne på Lindevik i år.
Får man föl som ser ut såhär vart år, då har jag i allafall fått jackpot i mitt liv.

Lotta

Vi är mkt nöjda:idea::idea: med vårt hingstföl efter channon.
Så nöjda att vi åker tillbaka, och seminerar henne på Lindevik i år.
Får man föl som ser ut såhär vart år, då har jag i allafall fått jackpot i mitt liv.

Lotta

har du ingen bild på ditt föl? :idea:

Jag såg Channon på Hingsttåget i Strömsholm. Dels förra året och även nu i år. Han hade verkligen utvecklats positivt. Förra året upplevde jag honom som outvecklad. Men i år hade han verkligen blommat ut. En jättefin hingst tycker jag.

Har sett Channon en hel del. Det är en långbent hingst av snygg modell, men för mig är han alldeles för "anonym". Han rör sig med takt, men sen fattas resten. Han är snygg, men var är hingstkaraktären och det där lilla extra.

Jag såg resultaten från ett breederskval han gjort i år, och där kom han typ sist. Så om han inte utvecklats mängder sen aprilså går han nog inte Falsterbo i år...

En trevlig hingst, men det finns andra som tilltalar mig mycket mer!

Äntligen är mitt sto seminerad med Channon ,får nu vänta två veckor och se om det tog sig. men vem har filmen på honom som man kan beställa, hoppas det kommer in lite bilder på honom och hans avkommor har bara sett dem som dressagedesign o Lindevik har och de är ju gammla.

Jaha då är man inne på andra omgången att seminera med Channon tog sig inte på första då hon var igångsprutad, känns lite jobbigt i och med andra stoet inte blev dräktigt för två år sedan och var till seminstationen tre ggr och hon fick fång sista ggr. Hoppas det tar sig i år. Vore kul att se lite nya bilder av Channonfölen /unghästarna

Vårat sto tog sig på första med Channon, ska snart hämta hem henne så hon stått kvar nere på Lindevik efter seminering.

Äntligen dräktig men ska tillbaks om 14 dagar och se om det bara är ett foster för hon hade släppt två ägg, himla åkande 14 mil enkel resa.
Vem har filmen som finns på Channon?
Min veterinär tycker att det är kul att något sto betäcks med annat än favo hingstar själv har hon varit hos Camilla L och sett honom och tycker att det är ett bra val till mitt sto. Få se vad det i slutändan blir. Känns jättekul att hon har tagit sig.

Äntligen dräktig men ska tillbaks om 14 dagar och se om det bara är ett foster för hon hade släppt två ägg, himla åkande 14 mil enkel resa.
Vem har filmen som finns på Channon?
Min veterinär tycker att det är kul att något sto betäcks med annat än favo hingstar själv har hon varit hos Camilla L och sett honom och tycker att det är ett bra val till mitt sto. Få se vad det i slutändan blir. Känns jättekul att hon har tagit sig.[/Q

Jag beställde den på lindeviks hemsida.

Jaha då är man inne på andra omgången att seminera med Channon tog sig inte på första då hon var igångsprutad, känns lite jobbigt i och med andra stoet inte blev dräktigt för två år sedan och var till seminstationen tre ggr och hon fick fång sista ggr. Hoppas det tar sig i år. Vore kul att se lite nya bilder av Channonfölen /unghästarna

Jag ska lägga ut nån bild på min 1 åring hinner inte just nu men dom kommer :)

Det var länge sedan någon skrev något om Channon, Det blev tyvärr inget föl i år eftersom stoet absorberade. Hon är ombetäckt med honom i år och på 30 dygn var hon mot all förmodan dräktig och ska inte kolla henne förräns på 90 dygn enligt vetrinärens förslag.
Har sett på hemsidan att det finns en video på honom och att han bytt ryttare.
Är det någon som vet varför ryttarbytet?
Tyckte om det jag såg och tror att han passar mitt sto som är stor med jättelång hals ser tung ut men är absolut inte det när hon rids.
Skulle vara roligt att se bilder på era föl/unghästar efter honom och hur dessa har utvecklats.

Så här ser vårt hingstföl ut, rätt överbyggd för tillfället men det hör ju till åldern.

mamman är e Plasir d'Amour-Akzent II-Vollkorn xx
charmor_0809.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka