Hingsten channon!

Sv: Hingsten channon!

Vilken snygging.
Är han visad?:laugh:
Hoppas man kan få något liknande själv.
Är han stor eller liten?

Tackar!! Vi är väldigt nöjda med honom. Nej han är inte visad, stod på semistationen med sin mamma när det var fölvisning. Han är nog ganska normal stor. En otroligt social och cool pojke och det har han varit sedan han föddes. 4,5 månad nu.

Så kul att min tråd väcktes till liv igen, min kille efter channon fick vi tyvärr avliva förra hösten då han hoppade över staket och bröt benet :(. Men det var en Jätte fin häst, gångartsmässigt kunde han gått hela vägen enligt många :), nästa år ska jag få en ny channon bebis av uppfödaren som blir ett halvsyskon till min gamla. Och nästa år ska vi tillverka ett helsyster till den som vi fick avliva. Ska bli jätte spännande.

jag tycker också att Channon är superfin och verkar verkligen förvärva sig mycket bra.
Synd att han är skimmel bara :cool:
Fast en bra häst har ingen färg.

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Vad jag blev glad när jag läste denna tråden, om Channon 1082.
För jag har använt mig utav honom i år, jag tyckte om det jag såg
+ att han har gener ifrån stämpel hingsten Matcho bakom sig som knappt finns i dag inte ens i Tyskland. Han sammanför en massa intressenta blods linjer. Och hans typ har gått i generationer bakom honom, underbar hingst för en överskådlig summa pengar.

Vi har betäckt vårt tyska hannoveranarsto med honom, hon har stammen.

e. Wonderland (Weltmeyer-Lysander)
ue. Werther (Wendekreis-Deichvogt)

Det kommer att bli mkt intressant nästa år.

Lotta

Med facit i hand, och en mkt trevlig unghingst stående i stallet, kan jag bara säga att valet av Channon, var mkt bra.
Tyvärr vet jag inte hur jag skall lägga in bild på honom här. Kanske någon kan hjälpa mig.:cool:

Jag får inte heller till bilder till forumet i dag.
Jag själv tycker det är häftigt med skimmlar om dessa inte är brunprickiga, Och på dressyrbanan i dag känns det som om det börjar bl poppis.
Var själv lite anti mot skimmlar tills jag började med lite Welshar i stallet. Har också ett minne från när jag började rida att en av de absolut vackraste hästar jag såg var en ganska mörk skimmel tror pappa var arab och mamma halvblod Santano hette han .
Har i dag en åring som är vit på kroppen mörkgrå ben huvud och man o svans.
Hon såg ut så när hon fällt fölpälsen och hennes 11 åriga pappa ser likadan ut i färgen.
Alla faller som käglor för henne, det är en welsh cob, med welsh pappa.

*kl*
Här kommer alldeles nytagna bilder på mitt 2½-års sto e. Channon - Maraton.
Vi har precis börjat hänga på henne och det går jättebra. Hon är urmysig och rör sig jättefint. Tyvärr blir hon nog lite liten, bara ca 157 cm ännu, men hon växer förhoppningsvis lite till.

Såg channon i kungsbacka tror ja det var på hingstvisningen dom hade där.

och jag tycker han har noll hingst karaktär. och sen så tyckte ja han var seg i hela rörselemönstret.

Hur han rör sig o ser ut i dagsläge vet jag inte.

Men då var han inte alls nått att kolla på.

Å andra sidan så är tex Don Primero knappast imponerade i sig heller, men hans avkommor imponerar ju verkligen. Där med inte sagt att det är så med Channon, men ibland är det lätt att bara se till individen och då glömma bort aveln.

Jag tycker inte att channon var nån hit när ja såg han. och jag skulle ju inte välja en hingst jag själv inte tycker om.

han ser bara för tråkig ut. och smaken är som baken delad.

Håller med, tyckte han va intetsägande, men så såg jag honom på en träning för Lussan och han har både fått hingstkaraktär och börjat röra på benen!!

P.s. Tyckte Don Primero var ganska imponerande när Rehbein red honom i GP!!:)

Å andra sidan så är tex Don Primero knappast imponerade i sig heller, men hans avkommor imponerar ju verkligen. Där med inte sagt att det är så med Channon, men ibland är det lätt att bara se till individen och då glömma bort aveln.

Det finns ett ordspråk som lyder, " man ser inte skogen, för träden är i vägen".
Det är ju en smaksak om man tycker om hans typ eller inte, men den genbank han bär på kan man inte ta ifrån honom.
Sedan är det ju självklart att han inte passar alla ston, men än välplanerad avel, så kommer han att ha en stor betydelse för framtiden.
Han har en hög ridbarhet, och sätter ett mkt trevligt temperament och rörelsemekanik på sina avkommor. Det är det viktigaste.

Kul att se Linnea som longeras, Ingen vet ju ännu inte hur avkommorna kommer att se ut när dessa är ridna ett tag.
Få se vad det blir av hingsten också, nu med ny ryttare.

I juli är det dax och i år är hon konstaterat dräktig igen, men nu med blodprov konstaterad förra veckan, och jättemage som rör sig.
Skulle villa höra lite hur det går för era avkommor efter Channon.
Och om det var någon som såg honom tävla med sin nya ryttare , såg på Lindeviks hemsida att de vann första starten.
Gärna lite bilder skulle vara kul :)

Är det någon som har sett channon in action. Har ett fäl efter honom och skulle gärna vilja veta lita mer om honom, gärna om det är fler som har några avkommor efter honom.

Har tyvärr inte sätt Channon i action men var inne på hemsidan och kollade på honom.
Verkar vara en trevlig hingst, men tycker om dom grövre typerna.
Ska betäcka mitt sto men vet ej vad jag ska använda för hingst än.:confused:

I juli är det dax och i år är hon konstaterat dräktig igen, men nu med blodprov konstaterad förra veckan, och jättemage som rör sig.
Skulle villa höra lite hur det går för era avkommor efter Channon.
Och om det var någon som såg honom tävla med sin nya ryttare , såg på Lindeviks hemsida att de vann första starten.
Gärna lite bilder skulle vara kul :)

Är ganska ofta på Hogsta, så jag har sett Channon flera gånger på träning för Lussan och får lov och säga att han har utvecklats otroligt mycket. En riktigt fin hingst som verkar ha väldigt trevligt temperament! Jag har dock inga bilder på honom och inte sett honom tävla! Lycka till med fölet!:)

Står han på Hogsta? Eller är han bara där och tränar? Ska bli jättespännande och se hur långt han kan gå och hur det går för hans avkommor

048.JPG.jpg

Coruscatio Efter Channon. nu han är 1 år gammal. han född 4 juni. Finns på http://www.activehorses.se.

Jo han är säljer kostar 55.000 kr.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka