Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som vet när shettishingsten Diebitsch dog? Jag kan se i webstamboken att hans sista avkommor där föddes 1956 men jag har sett...
Svar
7
· Visningar
1 463
Senast: Zizzy
·
R
Avel Jag har fallit totalt för den hingsten. Är han godkänd för betäckning i Sverige? Läste på Firfods hemsida att han finns på fryst...
Svar
10
· Visningar
2 247
Senast: HBKbruden
·
Avel Nyfiken på hur ni bedömmer dessa hingstar, skulle ni välja dem till samma sto eller vilken hingst skulle ni välja till vilket sto? Ni...
2
Svar
22
· Visningar
4 417
·
Avel Hej! Nu vill jag veta allt vad denna hingst har lämnat, - jag har inte googlat speciellt mycket så dela gärna med er av all info om...
Svar
1
· Visningar
1 021
·
Avel Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut! LÄS DETTA INLÄGG med trådregler INNAN du...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
85 815
Senast: Görel
·
Avel Undrar lite hur era avkommor e. Zuidenwind ser ut nu. Jag har en hingst e.Zuidenwind som är 6½ månad nu. Jag har aldrig varit med om en...
Svar
12
· Visningar
2 504
Senast: aldente
·
G
Avel Hej alla kloka! Jag kanske dumförklaras nu! Men jag undrar om man köper en KWPN häst kan man då stalla upp i asvh's unghästbedömningar...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: KickiH
·
M
Avel Vilka ston tillåts t.ex till flyinges stationerade hingstar? Behövs full stamtavla till stoet och finns det några specifika krav? ;)
Svar
5
· Visningar
1 253
Senast: Mariaauto
·
Avel vad anser ni om att kastrera en 18årig fjordhingst? eller gamla hingstar överhuvudtaget? jag fick förfrågan om min åsikt idag men...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: AHPP
·
M
Avel Jag vet inte hur dum jag kommer låta nu, men jag har inte mycket erfarenhet av just betäckingar osv. Det jag undrar är att om jag...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Miaz
·
Avel 68 hingstar visades 23 godkända 45 ej godkända Lista på nygodkända hingstar...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: elle12
·
Avel Har ev planer på att betäcka mitt sto till sommaren. Hon är f.02, liten och nätt i modellen (endast 157) med bra trav men inte så bra...
2
Svar
23
· Visningar
4 418
Senast: MVA
·
Avel En underbar artikel om Wolfdietrich finns på Eurodressage...
Svar
9
· Visningar
1 599
Senast: Görel
·
Avel Har funderat på att köpa ett sto till i avel tills nästa år, och ev. så kommer jag få låna kompisens sto nästa säsong. Stoet är E...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Cutie
·
T
Avel Jag vet att jag är väldigt tidigt ute när jag frågar om detta men jag klarar inte vänta. :p Det är nämligen så att jag skal betäcka...
2
Svar
20
· Visningar
2 739
Senast: Gazque
·
Avel Hej! Hade varit tacksam om jag kunde få lite hjälp, funderar på att betäcka mitt sto till sommaren. De jag gärna går efter är...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 695
Senast: prallan
·
P
Avel Jag ska ev få låna ett sto med stammen Corland-Irco Marco för att betäcka. Vad tror ni skulle passa till henne? Hon har ganska lång rygg...
Svar
10
· Visningar
1 633
Senast: cirkus
·
Avel Är mest intresserad av två st stammar dvs 1. Lego-Lasse 603 - Inter 380 - Ponte 230 - Raketen 102 - Botajr 80 2. Lego-Lasse 603 -...
Svar
14
· Visningar
1 974
Senast: Cyllene
·
Avel Jag lär ju inte vara varken den första eller sista som skulle vilja ha lite spån över hingstval :cool::angel: och undrar om någon kanske...
Svar
11
· Visningar
2 028
Senast: Anzzie
·
A
Avel Hej !! Jag skulle vilja ha lite avels tips också :) Jag har blivit ägare till ett vackert KWPN sto nu i somras. Hon är skimmel, ca...
Svar
13
· Visningar
1 779
Senast: prallan
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka