Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vilka Hingstar har enbart Svensk stam? Dressyr men även Hopp med bra gångarter?
Svar
14
· Visningar
3 240
Senast: Miaa
·
Avel Hej! Kan en hingst som kommer lös få ett dräktigt sto att kasta? tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
984
Senast: mumin
·
Avel nån som har någon bild på hur era ston har sett ut vid runt 5 månaders dräktighet? Ett sto i bra form utan stor mage innan.
Svar
9
· Visningar
5 174
Senast: jemeni
·
A
Avel stoet är litet ca 156 cm så måste ha en en hingst som lämnar lite stort (avkomman ~162) mamman har placeringar i 130 (hon är 158 cm) AB...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: FT_ryttare
·
D
Avel Tänkte fråga på det här forumet om det är många som upplever problem att få sin betäckningsrapport etc av hingsthållaren som är underlag...
2
Svar
26
· Visningar
3 036
Senast: Masse
·
Avel Från hur många hästar behöver man skicka in prover för att SLU ska kunna göra en härstamningskontroll på en vuxen renrasig ponny?
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Asa_S
·
Avel Jag skulle vilja veta lite om denna hingst, vad lämnar han för temperament? Stl? Vad kostar det för varje skick från tyskland? Mitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 332
Senast: _saannaa
·
Avel Såg denna fantastiskt vackra hingst på tv idag och igår och blev helt såld. Någon som vet mer om honom? Har han betäckt något? Ser fram...
Svar
10
· Visningar
1 688
Senast: quintess
·
V
Avel Enligt tidigare ägare till mitt sto så ska hon ha för trångt bäcken för att kunna föla. Har försökt googla och kollat i massvis med...
Svar
4
· Visningar
1 536
Senast: Sonic76
·
Avel Det står bland nyheterna att den godkände hingsten World of Dreams kommer till Sverige. Han verkar komma hit som tävlingshäst, någon som...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Fenestra
·
Avel Idag var det rådgivande bedömning av hingstar i Bollnäs och sedan fortsätter det med bedömningar i Uppsala imorgon. Skara och Linköping...
Svar
14
· Visningar
2 343
Senast: Equilina
·
Avel kan någon berätta mer om denna hingst? hur blir avkommorna? framförallt i temperamentet?
Svar
13
· Visningar
3 682
W
Avel Skulle ni våga betäcka ett sto som är ganska rejält sne i sitt bäcken? :confused:
Svar
14
· Visningar
4 657
Avel Lägger det under denna tråd då jag undrar om sadeltvång är ärftligt eller inte ? Har hört av flertalet att vissa hingstar ger avkommor...
Svar
16
· Visningar
3 040
Senast: Miss
·
Avel Behöver man oroa sig, när stoet plötsligt återgår till sitt vanliga arga jag efter att ha varit lugn och fridfull sedan dag 1 på...
Svar
16
· Visningar
6 517
Senast: Harmonie
·
O
Avel Hej! Min ponny ska enligt den som importerat henne varit renrasig Connemara. Men eftersom vi inte har några bevis då hon "slarvat" bort...
Svar
7
· Visningar
1 672
Senast: Tass
·
A
Avel När jag kom ut i stallet en morgon för en drygt månad sen låg mitt dräktiga sto helt utslagen i boxen. Hon låg kvar trots att jag...
Svar
11
· Visningar
5 532
Senast: Sickan
·
Avel Min treåring härstammar ur stofamilj 20. Undrar om det är nån mer som har en häst från den familjen, eller känner till några...
2
Svar
27
· Visningar
4 651
Senast: Targa
·
C
Avel Jag behöver hjälp med att välja hingst! Mitt sto: Svenskt halvblod (renrasig) fux på 7år haft 2 föl tidigare (dom blev fina men nu...
Svar
12
· Visningar
1 718
Senast: CassaMy
·
M
Avel Råkade först lägga den här tråden på Gnägg, det var kanske fel, så jag lägger den här istället: Vänder mej nu till alla er här på...
Svar
3
· Visningar
2 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka