Stofamilj 20

Sv: Stofamilj 20

Passa på att fråga om Cotty fått fler föl, för det bör hon ju ha fått (din 3-åring om inte annat), senaste stamboken räcker ju bara till 1996.

Mailade ASVH och fick svar inom ett dygn.
Fick en lista på alla syskon till min häst.
Kul med så snabb service från ASVH´s sida!!!! :)

Vad bra! :)
ASVh är oftast rätt snabba - åtminstone när jag har mailat till dem.
(annat var det ju med det där brevet jag skickade - och fick svar på efter tre år! :eek: Men så fick jag ju bra svar också. :D )

Jo vi har ett sto ur stofamilj 20, hon har tävlat upp till MSV dressyr och placerat sig, vi har också tagit ett föl på henne som är efter Sandakan.
Stoet heter Clawfinger har dock alltid kallats "Hulda". Fölet heter Grace Kelly ja nu är hon väl snarast unghäst 1½ år. Mer info om dessa kan du hitta på www.hastkatalogen.se och http://www.sporthorse-data.com/d?z=qRSxIC&d=clawfinger&x=36&y=15 där du också kan lägga in ditt sto ifall du inte redan gjort det. Går du in på http://www.youtube.com/results?search_query=hulda1995&aq=f kan du se lite filmer på henne också + på fölet (och lite andra hästar Lina ridit/rider!) :)

Men snälla nån, varför använder ni inte den stambok som finns på nätet, blup.se? Där står Cotty med avkommor och alla andra från familj 20 också. Blup hämtar uppgifter från ASVH:s hästregister, säkerligen där de på kansliet hämtade infon man lika bra kan hitta själv. Snabbare.
Vill man se alla ston i familjen skriv (20) och tryck på sök. Bara att släktforska vidare sen.

Men snälla nån, varför använder ni inte den stambok som finns på nätet, blup.se? Där står Cotty med avkommor och alla andra från familj 20 också. Blup hämtar uppgifter från ASVH:s hästregister, säkerligen där de på kansliet hämtade infon man lika bra kan hitta själv. Snabbare.
Vill man se alla ston i familjen skriv (20) och tryck på sök. Bara att släktforska vidare sen.

Dessutom är BLUP.se inte speciellt komplett. Det saknas uppgifter om tävlingsresultat och och en del härstamning saknas, och ibland förekommer det rena felaktigheter.
Se bara tråden om Kaisa 7188, hon fick aldrig 17 föl som det står på BLUP, utan 15 stycken.

Jag köpte ett sto i våras ur familj 20 (se http://www.allbreedpedigree.com/ind...&h=CARIZMA2&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0).
Hon är fantastiskt tillgiven och trevlig att hantera, men lite mer av en kanonkula under ryttare. Man får nog faktiskt leta efter en mer kontaktsökande häst!

Gammal tråd, men jag passar på att skicka en hälsning från Carizma!
Den här gumman bor ju hos mig nu, en härligt trevlig dam som dock har blivit något lugnare under ryttare med åren :laugh:

Liknande trådar

Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
919
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 000
Senast: Krålus
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka