Egen brunn och sand-sediment som smiter igenom trots vattenfilter.Vilket iofs låter rätt ofta. Tvättar du väldigt mycket tvätt? Svårt nedsmutsad tvätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Egen brunn och sand-sediment som smiter igenom trots vattenfilter.Vilket iofs låter rätt ofta. Tvättar du väldigt mycket tvätt? Svårt nedsmutsad tvätt?
Egen brunn och sand-sediment som smiter igenom trots vattenfilter.
Ja det är ju det.Jag tycker det är fult att luras.
Då skulle jag i ditt läge köpa en maskin med 5 års garanti.Jag har bytt tvättmaskin tre gånger på 10 år. Hade aldrig kommit på tanken att klaga.
Fast då tror jag det är svårt att få ersättning? Säljaren ska i så fall få möjlighet att ersätta maskinen med en likvärdig. Är maskinen gammal kan de köpa en begagnad som fungerar och ersätta med. Så har jag förstått det.Det är precis vad vi gjort, den kommer på måndag.
Hade det bara varit tvättmaskinen så hade jag kanske släppt det, men nu vet jag ju att de mörkat en annan grej så kommer ta upp även tvättmaskinen. Jag tycker det är fult att luras.
Jag tänker att kan komma överens om hur stor del av nya maskinen som ska ersättas. Annars får ju ändå säljaren komma dit med en fungerande tvättmaskin vilket är ett hyfsat åbäke, jämfört med att bara betala en summa.Fast då tror jag det är svårt att få ersättning? Säljaren ska i så fall få möjlighet att ersätta maskinen med en likvärdig. Är maskinen gammal kan de köpa en begagnad som fungerar och ersätta med. Så har jag förstått det.
Vi har också en sådan försäkring här som täcker sådant så att inte säljaren ska behöva betala något i efterhand. Fast det gäller inte bara vitvaror vad jag fattat som utan det mesta i huset som visade sig inte vara i skicket som det skulle.Har i landet har vi en speciell forsakring som de flesta saljare tecknar for ett ar nar de saljer huset. Forsakringen galler specifikt for alla vitvaror och for ett ar frammat aven om maskinerna ar mycket gamla och kostar ett par tusen (Svenska kr) att teckna. Om koparen vill ha kvar forsakringen stiger priset, men det gar. Det ar jatte praktiskt nar man saljer, for det ar aldrig nagot tjafs om nagot gar sonder.
Sant! En begagnad tvättmaskin som fungerar brukar kosta runt 800-1000 kr, så det hade inte varit så mycket att bråka om.Jag tänker att kan komma överens om hur stor del av nya maskinen som ska ersättas. Annars får ju ändå säljaren komma dit med en fungerande tvättmaskin vilket är ett hyfsat åbäke, jämfört med att bara betala en summa.
Fast då tror jag det är svårt att få ersättning? Säljaren ska i så fall få möjlighet att ersätta maskinen med en likvärdig. Är maskinen gammal kan de köpa en begagnad som fungerar och ersätta med. Så har jag förstått det.
Ja jag förväntar mig inte att de ska betala en helt ny tvättmaskin, men jag blir sur att de(förmodligen) mörkat. Hade de bara berättat det så hade jag inte brytt mig öht, det är för små pengar för att bry sig om.Jag tänker att kan komma överens om hur stor del av nya maskinen som ska ersättas. Annars får ju ändå säljaren komma dit med en fungerande tvättmaskin vilket är ett hyfsat åbäke, jämfört med att bara betala en summa.
Vi har också en sådan försäkring här som täcker sådant så att inte säljaren ska behöva betala något i efterhand. Fast det gäller inte bara vitvaror vad jag fattat som utan det mesta i huset som visade sig inte vara i skicket som det skulle.
Som jag förstått finns en praxis att man brukar komma överens om ett penningbelop motsvarande blocket värdet för en fungerande maskin av motsvarande ålder och modell.Fast då tror jag det är svårt att få ersättning? Säljaren ska i så fall få möjlighet att ersätta maskinen med en likvärdig. Är maskinen gammal kan de köpa en begagnad som fungerar och ersätta med. Så har jag förstått det.
Jo, det var det jag tänkte. Att en äldre maskin har ett värde under 1000 kr. Jag hade inte orkat bråka om det.Som jag förstått finns en praxis att man brukar komma överens om ett penningbelop motsvarande blocket värdet för en fungerande maskin av motsvarande ålder och modell.
Win för säljaren att slippa transport och instalation. Win för köparen som får en ny maskin, men inte behöver betala hela.
Om det är en vettig säljare då. Ska man behöva tvista blir det snabbt ovärt om det inte är en dyr och ny maskin.
Det kan jag, men jag lyckas inte lista ut hur jag ska använda detKan du se något serienummer på insidan av luckan eller i nederkant av öppningen? Beroende på märke brukar serienumret berätta vilket år maskinen tillverkades.
De som behöver siffrorna vet vilka siffror de behöver. *MVH använt silverdekaler mycket de senaste 15 åren senast för 14 dagar sedan *Det kan jag, men jag lyckas inte lista ut hur jag ska använda det
Den är tillverkad v.43, antingen år 2022, 2012, 2002 (eller annat år som slutar på 2, inom rimlighetens gräns )Det kan jag, men jag lyckas inte lista ut hur jag ska använda det
Serienumrets första siffra anger tillverkningen. Googlar man så inser man att Cylindas system är lite tokigt för det anger inte decennium utan bara att din maskin är tillverkad år 2. Googlade lite till och hittade recensioner från 2022 och framåt så din maskin är tillverkad v. 43 år 2022.Det kan jag, men jag lyckas inte lista ut hur jag ska använda det
Tack!!Serienumrets första siffra anger tillverkningen. Googlar man så inser man att Cylindas system är lite tokigt för det anger inte decennium utan bara att din maskin är tillverkad år 2. Googlade lite till och hittade recensioner från 2022 och framåt så din maskin är tillverkad v. 43 år 2022.
Lite OT kanske men gäller verkligen garantin om den gått sönder på grund av yttre åverkan? Som i detta fallet sand från vattnet som förstår maskinen. Jag trodde garantin endast täckte eventuella produktionsfel?Då skulle jag i ditt läge köpa en maskin med 5 års garanti.
Jag kan inte heller tänka mig att garantin täcker sådant som problem med vattnet. Garanti brukar täcka så lite som möjligt....Lite OT kanske men gäller verkligen garantin om den gått sönder på grund av yttre åverkan? Som i detta fallet sand från vattnet som förstår maskinen. Jag trodde garantin endast täckte eventuella produktionsfel?