Sv: Svårt att få papper från hingsthållaren?
Jag relaterar inte till någon bestämd station utan problemet finns vad gäller fler hingsthållare. Åtminstone har det varit så för oss. Vi har både fått efterlysa underlag för registrering som sedan visat sig vara sända till en tidigare ägare av stoet - detta trots att man haft rätt adress till oss när man sände ut fakturan.
Trots påminnelser och upplysningar om att det blivit fel - upprepades felet och det krävdes massor med jobb innan vi fick papperna.
Från en annan station fick vi upprepade 90-dygnsfakturor upp till 1,5 år efter betäckning - trots att vi vid flertalet tillfällen haft telefonkontakt och mailkontakt och meddelat att stoet var tomt.
I detta fall kom även språngavgiftsfakturan mer än ett år för sent trots påstötningar.
En tredje hingsthållare sände också upprepade 90-dygnsfakturor från både hingsthållarstationen och efter att vi upprepade gånger påpekat att stoet var tomt även från hingstÄGAREN. Efter det att alla inblandade nåtts av infon att stoet inte var dräktigt fick vi ett underskrivet underlag för registrering av fölet där man alltså intygade att det var fullbetalt.???
Nästa hingsthållare har trots att vi fullbetalt fölen vid 45 dygn inte sänt underlaget för registreringen förrän vi stött på och letat efter det några veckor innan sista registreginsdag d v s mer än ett år efter fullbetalning.
Hur kan det vara OK att man hanterar sin verksamhet och sina kunder så otroligt nonchalant?
Är det inte dags att vi stögare blir en stark motpart som kan ställa rättmätiga krav. Som det är idag är vi helt utlämnade till hingsthållare som uppenbarligen inte har ett papper i ordning.
Detta rör alltså tre skilda hingsthålllare.
Jag vill samtidigt poängtera att det naturligtvis på marknaden finns hingsthållare som alltid sköter allting fullkomligt exemplariskt och som är föredömen vad gäller all kontakt och all administration.
Om vi tillsammans ställer krav inbillar jag mig att vi kanske kan ändra lite på marknadsförutsättningarna för de som inte gör det...
Jag relaterar inte till någon bestämd station utan problemet finns vad gäller fler hingsthållare. Åtminstone har det varit så för oss. Vi har både fått efterlysa underlag för registrering som sedan visat sig vara sända till en tidigare ägare av stoet - detta trots att man haft rätt adress till oss när man sände ut fakturan.
Trots påminnelser och upplysningar om att det blivit fel - upprepades felet och det krävdes massor med jobb innan vi fick papperna.
Från en annan station fick vi upprepade 90-dygnsfakturor upp till 1,5 år efter betäckning - trots att vi vid flertalet tillfällen haft telefonkontakt och mailkontakt och meddelat att stoet var tomt.
I detta fall kom även språngavgiftsfakturan mer än ett år för sent trots påstötningar.
En tredje hingsthållare sände också upprepade 90-dygnsfakturor från både hingsthållarstationen och efter att vi upprepade gånger påpekat att stoet var tomt även från hingstÄGAREN. Efter det att alla inblandade nåtts av infon att stoet inte var dräktigt fick vi ett underskrivet underlag för registrering av fölet där man alltså intygade att det var fullbetalt.???
Nästa hingsthållare har trots att vi fullbetalt fölen vid 45 dygn inte sänt underlaget för registreringen förrän vi stött på och letat efter det några veckor innan sista registreginsdag d v s mer än ett år efter fullbetalning.
Hur kan det vara OK att man hanterar sin verksamhet och sina kunder så otroligt nonchalant?
Är det inte dags att vi stögare blir en stark motpart som kan ställa rättmätiga krav. Som det är idag är vi helt utlämnade till hingsthållare som uppenbarligen inte har ett papper i ordning.
Detta rör alltså tre skilda hingsthålllare.
Jag vill samtidigt poängtera att det naturligtvis på marknaden finns hingsthållare som alltid sköter allting fullkomligt exemplariskt och som är föredömen vad gäller all kontakt och all administration.
Om vi tillsammans ställer krav inbillar jag mig att vi kanske kan ändra lite på marknadsförutsättningarna för de som inte gör det...