Sv: Escudo I?

ja tack! När jag äntligen hittade Embassy på en sida från Celle så var det bara bild. Men jag får nöja mig med det nu :).

jag har ett sto född 2009 e Escudo I - Contender, hon är en jättetrevlig häst, men har lite nerv/är känslig. Hon rör sig bra, spänstig trav och en lätt, luftig galopp. Hoppar över allt hon kan, pinnar, diken, vattenpölar etc
Bör bli runt 170 cm som vuxen, hennes mamma är 170 cm hög. Väldigt vacker, söt, bra modell.

har tyvärr inga nytagna bilder på henne..

nyfödd på bilden
bild_002.jpg

2 månader gammal
bild_051.jpg

Hon e så fin! Blir säkert kanon :) Escudo - Calypso II (via Contender ;)) är ju en golden Cross...

ser att hon har hans små ögon (plirar så :love: ) o även en liten mun , vet inte om du tänkt på det men det är typiskt Escudo och de lite breda kinderna/ganascherna - bara "looks" men gör att man kan känna igen dem :idea:

bor Embassy på Celle o finns det I och II?

Som jag skrev innan finns det Embassy I , II och III :) det är nr I och III som finns på Celle nr II är exporterad. Det är nr I som hittills visat bäst resultat i aveln :)

Lätt att tappa bort sig när de är så många... :D

Northern: tack :bow: ja visst är hon fin :love: även om hon driver mig till vansinne ibland :rofl: fast inte lika mkt som hennes syster har gjort :angel:

hade ingen aning om ögonen, munnen, kinderna.. fast det här är ju första Escudo avkomman som jag träffat på nära håll iofs :D och jag kan inte så mkt om det blodet heller..

ja men hittar ej film på ettan men på embassy II men jag kanske ej googlar tillräckligt bra.

Ska provrida en Embassy nästa v. Spännande!

Hon e så fin! Blir säkert kanon :) Escudo - Calypso II (via Contender ;)) är ju en golden Cross...

ser att hon har hans små ögon (plirar så :love: ) o även en liten mun , vet inte om du tänkt på det men det är typiskt Escudo och de lite breda kinderna/ganascherna - bara "looks" men gör att man kan känna igen dem :idea:

Vad intressant! Jag har ett sto e Etrusco (e Escudo 1) här på inridning/försäljning och hon har just det liten mun och breda ganascher. Det var det första jag lade märke till på henne för det ser ganska speciellt ut.

Även Escudo-sonen El Bundy har varit framgångrik i sporten genom att vinna Bundeschampionatet -08 (?).

:) Är mkt svag för Embassy , när jag två gånger diskuterat hingstar m hingsthållare (bland de största i Sverige) o kommit in på att jag har ett Embassy sto så lovordade båda Embassy o tyckte det var MKT intressant m ett Embassy sto :laugh:

ja jag tror dig! :)

Såg nu att du ju skrev att I och III stod på celle. sorry!

Hittar dock inga filmer...

Ska kolla med uppfödarna om de kan trolla fram ngn film el vet var man hittar ngn :)

Tack! Aldrig sett film på Embassy eller El Bundy...

Jag har ju kollat in deras embassys men de verkar ej ha några bra embassyston till salu längre...de försvann nog fortare än kvickt :). Men ska ev titta på någon av deras andra ston när jag åker ned o hälsar på min 7 åring hos Kürten. Synd att de ej har fler Salitos oxå ;)!!

Ursäkta parantesen.

Senast ändrad:

Passa på att fråga dem när du är där, det är inte alltid de finns på hemsidan, de kan vara till salu ändå ;) de kan ju oxå ha kontakter som har det blod du vill ha :)

ja, de kan de ju faktist ha. Kontakter som har bra märrar efter Embassy...Tack!

Skulle va kul att veta hur mkt han betäckt!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka