Sv: Escudo I?

Jag fick svaret från flyinge för ett tag sedan att det kostar mellan 1500-2500 per skick... Då är det ju rätt mkt skillnad om det kostar 60-90 euro från Celle...;)

Låter dyrt, undrar hur mycket de lägger på då?!

Jag betalade 190e för ett av mina skick förra året men då ligger den stationen i en riktig avkrok (Vilket INTE Celle gör) som inte ingår i TNT ordinarie runda utan de får köra extra dit varpå priset går upp. Annars är runt 100e att räkna med, dock kan det bli både billigare o dyrare så klart..

En liten parentes ang skickkostnaderna så kan det vara så att de hittat en lösning på att få skicken till helgerna och att det är den dyrate kostnaden. Kolla med dem vilka dagar det går att få skick. Däremot så är 1500 ovanligt dyrt som lägsta kostnad. Under mina tre senaste år, där 08 var det med dyrast frakt så har det legat mellan 80 och 150 €. Då får vi bara skick vardagar (men skickar dubbla doser till fredagar när det går) och priset beror på var i Sverige man bor.

Troligtvis vill inte Celle ha tjugo olika svenska seminstationer som beställer semin, utan kommer hänvisa till Flyinge om någon hör av sig för enkelhetens skull. Nu är ju mina hingsthållare aningens mindre, men anledningen till att jag gör jobbet är ju att jag kan det plus att det bara är jag som ringer och beställer till svenska ston. Alla svenskar som har frågor hänvisas till mig osv.

Nu har vi kommit till mitten på mars, hästarna fäller för fullt! Grandezza ser bättre ut tycker jag, bifogar en bild :)

Jag har börjat tvivla lite på om jag ska ta Escudo... Hennes 3-åring är rätt grov, och pappan till den är rätt ädel???
Vad tycker ni?

73fko9.jpg

Grannus är ju inte känd för nätta hästar så det är ju inte omöjligt att ditt sto lämnar grovt, hur ser de andra avkommorna ut?
Tänk på att de nog inte kommer lösa licens på Escudo i år om du vill ASVH regga.

Mitt Escudo sto är inte tung men inte särskilt nätt heller, så jag tittar på typförbättrare till henne!

Ja, framförallt så lämnar hon höga hästar, 3-åringen är över 170, och är inte nätt, men inte alls tung el klumpig, utan riktigt spänstig! Avkomman -09 är ca 160 nu (bak)... Född i april. Han blir inte heller ädel, men han är efter Dee Jost Van Dyke, som har lite tyngre hästar bakom, det tänkte inte jag på när jag fick Dezza seminerad med honom... Fast de Escudo-avkommorna jag har sett, ser normala/lättare ut...

Jag har varit väldigt sugen på Corlensky till henne, men varit rädd för höjden på en avkomma, vill inte ha en häst på 180:eek:

vad tyckte ni om El Bundy på hans video??? vet inte om det var ryttaren eller om han är svår riden men ryttaren red väldigt överilat och använde hela kroppen, då undrar jag om hans kapasitet kanske inte är den bästa... någon annan som har reagerat på detta??

Jag har själv ett Escudo - Calypso II sto som är F A N T A S T I S K!
Hon är 6 år nu och tävlar 1.20 hoppning, ska debutera 1.30 nu i slutet av året. Har aldrig varit några problem med henne alls! Hur underbar som helst och hoppar som en gud!
Lite tuff i huvudet ibland, men aldrig så att hon blir jobbig eller dum att ha att göra med, det är lite det som är ball med henne! Lite egen vilja, med egen personlighet!
Hon är ca 1.68 hög, dock vet jag inte hur hög mamman var. Men underbar häst med underbar personlighet.
Skulle definitivt kunna tänka mig att ta Escudo på något av våra andra ston!

Så ja, jag rekommenderar starkt Escudo! :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka