Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Hej. Någon som vet hur man får tag en lettisk hingstkatalog?
Svar
3
· Visningar
1 920
Senast: ebbanista
·
Avel Är det någon vänlig själ som har information eller känner till dessa hingstar? :confused:
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Klippan
·
Avel Vill gärna veta mer om min pålles härstamning då ingen av hingstarna som står i passet är välkända för mig. Jag vet inte om han har...
Svar
7
· Visningar
1 126
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·
Avel Hej! Tycker att Lingh är en sådan underbart fin hingst! Men man ser inte så mycket avkommor efter honom, någon som vet varför????:)...
Svar
10
· Visningar
1 493
Avel en hingst (kanske valack nu?!) som skall heta Vietotio och vara efter Corland. Har försökt hitta info, men inte lyckats :confused:
Svar
3
· Visningar
1 314
Senast: KickiH
·
C
Avel Har skrivit en tråd för ett tag sedan men tänkte vara lite mer "noggrann" med denna (fakta om mitt sto) Som sagt jag behöver hjälp av er...
Svar
17
· Visningar
2 603
Avel Den här frågan kanske inte finns något bra svar till, men finns det någon slags statistik att hitta som talar om hur många procent av...
Svar
4
· Visningar
1 288
Senast: Indiv
·
M
Avel Har ett connemarasto som jag i framtiden skulle vilja ta en avkomma på. Hon är 147 cm, erhållit gångartsutmärkelse samt 40 p exteriört...
Svar
13
· Visningar
3 433
Senast: Rhodugune
·
Avel Finns det sådana? Måste vara godkänd att ta hem sperma från. Behöver alltså inte stå i Sverige.
Svar
9
· Visningar
2 016
Senast: MissFideli
·
Avel Bara lösa spekulationer än, men vad betäcker man två arabston med? Med tanke på alla kostnader för att få fram/ registrera ren arab...
2
Svar
25
· Visningar
3 483
Senast: funderare
·
Avel Hejsan, Sitter och funderar på hingst for 2011 :p Är det nån som vet hur han är i avelsboxen? Bra/dålig? Någon som använt honom?
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: JSH
·
Avel mitt sto fyller 19 år i maj. har föl som 5 åring Skulle egentligen blivit betäckt i år, men av olika orsaker blev de inte så. är i...
Svar
12
· Visningar
2 931
Senast: eigollet
·
Avel Jag funderar på att betäcka mitt ridponnysto med Gasque RP 165 till våren. Jag gillar det mesta hos honom och tror att det skulle kunna...
Svar
1
· Visningar
1 431
Senast: cikoria
·
Avel I stallet finns en ardenner som är registrerad som fux, hon är relativt mörk i färgen och inte så röd och har grå man, skulle hon kunna...
2
Svar
33
· Visningar
7 414
Senast: Atle
·
Avel Vad har ni för åsikter om denna hingst? Hot Shot Tp e Blue Horse Hotline-Donnerhall-Pik Bube
Svar
11
· Visningar
2 112
Senast: Görel
·
Avel Skulle vilja veta om någon har eller har sett fölisar efter gråa hingsten Hauk Thun. Berätta gärna vad ni tycker om dem. :bow:
Svar
9
· Visningar
1 784
Senast: tequilalove
·
P
Avel Hej hej! Har två helt underbara varmblodsston som båda är 00or fullt friska och som jag har tänkt betäcka nu till våren! Jag vet inte...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Görel
·
T
Avel Har lite funderingar kring ultraljud..... Min hingst (har honom på foder) har gått in till stona, nåt han aldrig gjort i hela sitt liv...
2
Svar
31
· Visningar
4 271
Senast: Tiingeling
·
M
Avel Hej! Satt och tänkte på olika raskombinationer:) Och kom och tänka på arab-pre, borde inte detta bli en väldigt fin dressyrhäst? Vilka...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: mariavanamnet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur