Hingstförslag till arabston?

Sv: Hingstförslag till arabston?

Om du ska lägga på halvblod så vore det mycket intressant att få veta mer om stona för att ge tips.
Berätta om deras gång, hur rör de sig?
Har de någon hoppförmåga, plus minus?
Samt hur ser deras bakben ut? har sett flera rakhasiga araber samt araber med mkt tråkig bakbensaktivitet, de går med straka bakben.

Idag är marknaden väldigt svår även på halvblodssidan, tolkar det som att en förstakorsning med arab som givetvis ger gröna papper med arabmamma ändå inte inbringar precis lika mycket..

För att ha de bästa förutsättningar att sälja så skulle jag välja en hingst som syns och är populär..
Ta inte en lågprishbl hingst.

Jag hade ett arabsto som betäcktes med Lingh, hade flera som var mkt nyfikna och även en som var uppriktigt intresserad av fölungen. Nu blev det tyvärr ingenting men välj rätt hingst!
Oavsett skulle jag ta en långbent och välgalopperande hingst, med lång och välformad samt välansatt hals, tänk också på vinklarna.

De ston som är vältypade och väldigt rastypsika araber behöver inte vara de ston som lämpar sig bäst till hblavel..

Det tycker jag också är en bra korsning. Men om man tittar på hingsthållare så verkar de flesta bara ta emot Morgan-ston?
Det finns en morganuppfödare här där jag bor, som har en fantastiskt vacker hingst. Jag hade gärna betäckt ett arabsto med honom..

Det är väldigt olika, vet flera stycken hingstar som har avkommor med ston av andra raser. Är det Soda eller Apollo du tänker på? Har ju en avkomma e. Soda som är kanon.

Ja Soda är superfin, men det var Tullesbos isabellhingst Justin Isteric (tror jag han heter) jag tänkte på. :)

Aha okej. Han har jag fått en avkomma från i år, fin han också men gillar personligen Soda-avkomman mer pga hans trav..

Ja, man gör det ju inte för pengarnas skull.....

( Om ngn nu trodde det av att läst mina tidigare inlägg..., vi har hållt på med " hobbyavel" i ngr år nu & fått fram ett 10- tal föl, & inte e jag rik ivf......)

Nää... rik är det sista man blir! ;)

Kanske en PRE hingst... blir riktigt fint med araber! Å dom kan man ju få lite pengar för också! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Derivata
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 752
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat