Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vill veta lite mer om Falleur! Vad har han lämnat för avkommor etc.. Är det mest dressyr eller hoppavkommor han har lämnat!?! Är det...
2
Svar
34
· Visningar
6 544
Senast: FadeAway
·
N
Avel Om en häst vid 4 års ålder är 147, är chansen att den växer över ponnymåttet stor eller hur är det med dedär? :confused:
Svar
17
· Visningar
2 043
Senast: Pancakes
·
Avel När jag gick ut och skulle natta hästarna så var avelsstoet inte alls som vanligt. Hon låg ner och visade inte större intresse av att...
Svar
5
· Visningar
3 309
Senast: pastejja
·
L
Avel förslag på angloarab hingstar eller lämpliga stuterier. All information sökes.:laugh:
Svar
1
· Visningar
769
Senast: KickiH
·
P
Avel hej! jag undrar om man har ett new forest sto som är 1,37 i makhöjd och vill ha en lite större avkomma hur stor hingst kan man använda...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Mariaauto
·
Avel Skönt att en svenskfödd häst fick VM-medalj i fälttävlan (dock under kanadensisk flagg) nu när de svenska ryttarna föll ifrån i både...
2
Svar
23
· Visningar
3 187
Senast: Flippeti
·
L
Avel Har ett sto som är 166 cm hög och ska ta föl på henne. Funderar på att lägga welsh på henne men var hittar man hingstar som går på...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Görel
·
Avel Jag såg Connaisseur på bruks och på hingstvisningen och tycker att den här hingsten ser otroligt trevlig ut.. Han väl nästan bestämt mig...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 815
Senast: Fenestra
·
Avel Vad vet ni om dessa hingstar? LC har man ju hört lite om, men vem är Lanciano?
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: KickiH
·
Avel Skulle vilja veta mera om dessa hingstar! vet typ ingenting.. KRAM
Svar
17
· Visningar
4 105
Senast: whitelook
·
Avel För att få hästar som håller, dvs halvblod av gamla typen... det skulle jag vilja avla, men är inne på att köpa in halvblodsston av...
2
Svar
30
· Visningar
3 707
C
Avel Någon med avkomma efter honom? Fick precis in en ny pålla och blev nyfiken, om någon har erfarenhet av hans avkommor, hur de blir. :)
Svar
2
· Visningar
860
Senast: C_L
·
B
Avel Behöver lite tips på hingst till meriterat sto, behöver framförallt en hingst med riktigt bra galopp och storlek, långa ben skulle inte...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 723
Senast: furioso
·
Avel Det finns ju dels mödernelinje 'Minstead P-linje' (stofamilj 2) och dels stofamilj 8, Bratley Bess. Båda ska stamma från ett sto döpt...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: moiran
·
Avel Någon som vet vad han lämnar för huvun på sina avkommor? Vad rekommenderas stoet ha för kroppsliga å fysiska egenskaper? Alltså har...
Svar
2
· Visningar
1 025
Avel Ja, vad ska jag välja? Jag söker en liten (max ca 130 cm) ponnyhingst med utmärkta gångarter. Jag har tittat mkt på Welsh (mountiain...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 983
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: prallan
·
C
Avel Finns det några i Sverige? Är det någon som sett eller har erfarenheter om denna ras så skulle jag tycka det vore roligt att ni...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Chattis
·
P
Avel Travare/pre korsning.. Funderar över om det vore något.. Någon som har bild? (även av andra travar korsningar) Leker med tanken att...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 587
Senast: Piggelkot
·
Avel Hejsan, jag har en fråga. Jag har sökt men hittar inget, kan vara jag som är dålig på att söka, jag vet inte. MEN iallafall. Kan man...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Royal_724
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Retrievertråden