VM-silver till SWB-häst

Sv: VM-silver till SWB-häst

Jag har alltid varit så förvånad att ASVH aldrig varit intresserad och gjort reklam för dom hästar som exporteras till andra länder, Själv hade jag en valack (dock efter ej godkänd hingst) som gick svår dressyr i england och usa.
Av en tillfällighet råkade jag se att i england fanns på BSJA's lista (British Showjumping Ass) en Dragonvalack som hoppat under 11 år(!!) och totalt vunnit £23 357 (är väl ca 300 000m kronor) och en Cortezvalack som under 4 år vunnit £3479 (ca 40 000), samma ryttare/ägare så jag gissar det är en svenska som flyttat dit (Kerstin kanske inte är det vanligaste namnet i england;-)
Såg även att det fanns en Maximushingst(uppf Karin Göranssson) som var far till flera *showjumpers and sporthorses* som hoppat i unghästklasser i UKoch vunnit massor.
Fanns även ett sto e ej godkända ponnyhingsten Highcrest PomPom u sto e BeachBoy-RobinZ, 15,3 hh Ca 160 cm, som varit framgångsrikt i unghästklasser och hoppat 1,20 .
Har ni hört talas om dessa duktiga hästar? Var är reklamen från ASVH?

Nu blir jag nyfiken!

Vad var det för icke godkänd hingst? Och vad är det för möderne på tävlingshästarna du nämner?

Angående frånvaro av reklam: Ett visst intresse kan nog ha funnits, men det har tydligen inte funnits tillräcklig kunskap och/eller ordentlig vilja att ta tag i det. Det krävs kunskap och intresse för att hålla reda på vilka svenskfödda hästar som är med i tävlingscirkusen runt om i världen. Men det går åt rätt håll, på ASVHs nya hemsida finns en avdelning med tävlingsresultatrapportering. Kolla asvh.se under "Sport och marknad" och sedan "SWB hästar i sporten". :)

Liknande trådar

C
Avel Jag föreslår att vi håller en tumme för "di svenske" nere i Verden! Kanske även en "extra tumme" för Ploppi och hennes fina uppfödning i...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: Hiddeous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka