Sv: Falleur!

De Falleuravkommor jag träffat har varit rätt hårda i tempramentet men vackra hästar som rört sig fint. Jag tycker mig minnas att han kan lämna rätt mycket vitt. Sabino?(urusel på färger)

Hade ett sto e. Falleur- Cadiac, som dog 9 år gammal efter en fölning för lite mer än en månad sedan.

Hon gick upp till 130 på tävling, med plac i 120. Hon hade ganska skarpt humör, och det var ingen häst man bara satte sig på och bestämde över. Kompromisser förekom hela tiden ;). Hon var värsta kelgrisen i box och hage, min lilla darling.

Har nu ett föl undan henne, efter Corlensky G. Den har definitivt ärvt hennes humör, så jag hoppas det blir en superstar precis som sin mamma :D.

S

Jag har en 12-årig vallack efter falleur-chapman, han är väldigt personlig, med stor utstrålning. Tävlar msv:b dressyr.:p

Det verkar verkligen som om temperamentet på hästar efter Falleur 762 varierar grymt mycket.

Har precis köpt ett 5 årigt sto efter Falleur, undan Månflicka som gått SM i fälttävlan. Modern var riktigt jävlig, pissmärrig och inte alls rolig att handskas med. Därför valde de Falleur som pappa till fölet (min häst) just för att han var så lugn och bra att handskas med!
Min häst är fruktansvärt stabil för att vara så ung. Hon hoppar bra, har jätte fint steg och är en mycket klok häst. Hon är super kelig och inte så farligt stoig som andra hästar kan vara!

Hörde av min hovslagare här om dagen att kusken Nicke Pålsson (kom inte riktigt ihåg va han hette nu :)) bara har Falleur hästar i sin spann för att dom typ inte går att rida på (!) En del blir tydligen väldigt hårda i psyket, medans andra (som min prinsessa) blir underbara att ha att göra med :)

När det kommer till tävlingsresultat så är hon hoppad i cirka ett år och tävlad 90 cm lokal, så framtiden ser ljus ut!

Lycka till med era hästar!!

Jag har en 7-åring valack, som jag haft sedan han var 8 månader, efter Falleur. Jättesocial, kelig och älskar att bli ompysslad. Bara 165 cm, men kraftigt byggd med en lång rygg, väldigt lik sin pappa. Fin uppsyn. Jättesnäll, men har mycket i huvudet och kan vara svårövertalad ibland. Precis som någon skrev i tidigare inlägg så har han varit sen i utvecklingen, både kroppsligt och mentalt. Har inte riktigt koll på kroppen och har varit lite barnslig och omogen. Nu, som 7-åring, börjar han bli vuxen. Alltså - världens charmigaste häst som man bara inte kan låta bli att älska, men också ganska skarp.

kl

Vi födde upp ett sto e. Falleur-Hartung.
Supertemprament, trevliga gångarter och en väldigt "kul häst".
Riktigt bra ridhäst modell, välproportionerlig.

Tyvärr hann hon inte tävla så mycket innan hon dog i brusten blodkroppsåder 8 år gammal.

Verekligen en jättefin häst. Min älskar oxå när man gosar med honom. men dom är ju syskon då. Han verkar ge så väldigt fina avkommor som är lugna och snälla =)

Jo min häst har en stor lykta och är stickelfärgad så det kan mkt väl stämma att Falleur har lämnat hästar med mkt vitt på sig =)

Min häst efter Falleur är också 165 cm och mkt lång i kroppen. Dom har även en häst på ridskolan nära mig som är efter honom även hon är mkt lång i kroppen =)

En van till mig har ett sto e: falleur-brabant

Hon har valdig valdigt trevli att ha o gra med! snallare hast far mannog leta efter. hon har i sin ungdom (ar idag 17 tror jag) tavlat MSV dressyr. tyvarr ar hon inte spec rolig att rida, ridbarheten ar inte den basta. Hon ror sig ganska mediokert och hennes basta gangart ar galopp. Hon gor allt man ber om men inte mer, och hon gor dom flesta rorelser (piruetter, saxar, skolor, byten m.m) men ar otroligt last i rygg och nacke och valdigt svar att fa mjuk.

Hon ar ocksa ratt liten, ca 162.

Knockout060505003.jpg

Det verkar verkligen som om temperamentet på hästar efter Falleur 762 varierar grymt mycket.

Har precis köpt ett 5 årigt sto efter Falleur, undan Månflicka som gått SM i fälttävlan. Modern var riktigt jävlig, pissmärrig och inte alls rolig att handskas med. Därför valde de Falleur som pappa till fölet (min häst) just för att han var så lugn och bra att handskas med!
Min häst är fruktansvärt stabil för att vara så ung. Hon hoppar bra, har jätte fint steg och är en mycket klok häst. Hon är super kelig och inte så farligt stoig som andra hästar kan vara!

Hörde av min hovslagare här om dagen att kusken Nicke Pålsson (kom inte riktigt ihåg va han hette nu :)) bara har Falleur hästar i sin spann för att dom typ inte går att rida på (!) En del blir tydligen väldigt hårda i psyket, medans andra (som min prinsessa) blir underbara att ha att göra med :)

När det kommer till tävlingsresultat så är hon hoppad i cirka ett år och tävlad 90 cm lokal, så framtiden ser ljus ut!

Lycka till med era hästar!!

Och hur fan vet du hur Månflicka var?
Ja har träffat många hästar och ingen hade en sådan personlighet som hon.

Hon gjorde allt ja bad henne om.
På en tävling i sunne gick hon omkull med hela bakpartiet (mitt knä tog i backen) tre steg före ett hinder men på något viss orkade hon få ordning på sig och vi gick felfritt!

hon har aldrig vart "SVÅR" att handskas med
Möjligt att att hon var lite små irriterad ibland men 99% av tiden så var hon helt underbar. så kom för fan inte här och prata om sånt du inte vet!!

Tomas

Men det är aldrig fel om fina hästar får upprättelse (fast min erfarenhet är att de finaste är ju - precis som de bästa människorna - de som har vilja och humör och de kan vara väldigt billiga vissa dagar)

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka