Travare/Pre

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Piggelkot
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travare/Pre

Det ska nog mycket till om fölet kommer se ut så, eftersom stoet är av en ädlare typ. Medel längd på halsen, kort rygg (kanske närmare medel men def INTE lång) och långa ben. Hon är otroligt snygg, har inte träffat en enda människa på flera år som trott att hon var travare, ofta får jag visa frysmärkningen som bevis. Hennes enda svaghet är att hon är lite kohasig bak och lite bred fram. Jag kan inte förstå hur detta han blivit en disk angående pre hästars vara och inte vara i dressyren. Dock har jag tagit till mig det som skrivits i tråden och insätt att en pre kanske inte är den rätta rasen. Stoet har även bra hopptek (1,20 kanske 1,30) så jag ska nog satsa på en halvblods hingst som även ger hoppning. Multitalang ifall fölet i fråga måste säljas ;) Jag har endast sätt (och ridit) en travar korsning. En kosning mellan travare och welsh. Fulare häst får man leta efter.. (vet inget om varken stoet eller hingsten förutom att det var en tjuvbetäckning..

Annars brukar ju welsh vara en sådan ras som ofta lämnar hyfsat bra förstakorsningar och även lär vara hyfsat bra att ha en bit bak i stamtavlan, precis som connemara och fullblodsraserna.
Menar du att stoet hoppar enstaka hinder på 120-130 cm (lös eller m ryttare) eller tar sig runt en bana hjälpligt eller kan placera sig på tävling i 120-130? Det är ganska stor skillnad.
/U

Stoet hoppar bana på 1,20, jag har ingen vilja att tävla högre än det då jag är mer inne på dressyren. Enstaka hinder har hon hoppat 1,40. Inga vidare höjder men hon e ju dressyr tränad främst ;)

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 620
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka