Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mer än att han är svart och strax under 170 cm. Det har jag själv lyckats googla fram:rofl: Min syster och jag ska titta på en Don...
Svar
7
· Visningar
1 777
Senast: ponnymamma
·
Avel Såg att några hingstar nu fått sina första BLUP-index, har hittat Laptop, Coriall, Corlensky G, First Wish, Highlander, Rosevelt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 820
Senast: pastejja
·
B
Avel Hingsten Highlight 874 har gått ur tiden.:( Den vänlige och goa hingsten betar nu på de evigt gröna ängarna men har många fina avkommar...
Svar
6
· Visningar
2 110
Senast: TroyaEloge
·
Avel Vill ha hjälp med att välja hingst till mitt sto som ev ska betäckas i vår. Önskemål: Helst fux, hopphingst, bra temperament...
2
Svar
26
· Visningar
3 115
Senast: Bumpigumman
·
Avel Nu pågår årets första körung i Holstein. En mycket intressant lista tycker jag med många för Holstein ganska ovanliga stamtavlor, listan...
2
Svar
21
· Visningar
2 780
Senast: elle12
·
M
Avel Jag har ett connemarasto (stam finns här: http://www.allbreedpedigree.com/misty+star) som ska betäckas till våren/sommaren. Problemet är...
Svar
0
· Visningar
1 061
Senast: Misty Star
·
Avel Har ett trakhenersto (polskt), en rejäl långlinjerad häst på 175 cm, kraftiga ledgångar, högställd, vacker väl ansatt hals men något...
2
Svar
22
· Visningar
2 290
Senast: Görel
·
K
Avel Har egentligen inte haft några allvarliga funderingar på att betäcka mitt arabsto...tills igår. En vän till mig bad mig ta en titt på...
Svar
4
· Visningar
2 545
Senast: Anki Lundberg
·
I
Avel Hej! Nu går jag i betäckningstankar. Vi har tidigare avlat på våra arabston men nu har jag ett halvblodsto som jag funderar på att...
Svar
14
· Visningar
2 294
Senast: Görel
·
Avel Behöver lite hjälp av er som har mer erfarenhet. Har ett sto som jag funderar på att åka med t tyskland i år då man kommer åt lite...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: KickiH
·
Avel Då kommer den årliga tråden 1 månad innan årsskiftet! Fyll på med eventuellt fler döda hingstar, datum, orsak! Arabiskt fullblod...
2
Svar
22
· Visningar
5 565
Senast: Zuzzi
·
C
Avel Vet någon här på forumet hur Arko III lyckats i aveln. Har hittat ett stoföl efter Arko III - Rockwell _ Apart (e Angelo **) Ni som är...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: cocke
·
Avel Kan man kvala in på det eller är det bara om de är registrerade i asvh? Isåfall, kan man registrera dem där? Tacksam för svar!
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: linnsan
·
Avel Har ett stoföl som är 8 månader gammal. Hon står fortfarande med sin mamma, äter massor av hö men diar också. Mamma är i fint hull och...
Svar
5
· Visningar
1 200
Senast: Sickan
·
Avel Min tös har bott i egen box några nätter nu. I början tyckte jag hon åt bra men nu de sista två nätterna så har hon inte plockat i sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 863
Senast: Ramona
·
Avel Nu kan man se vad för ston de olika ASVH-hingstarna har fått. Klicka på ikonen till höger om hingstens namn...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 005
Senast: sona
·
Avel Vart på ASVH:s sida hittade jag den? Vet att jag fått svaret förut här på avel, men jag hittar inte den tråden och jag hittar det inte...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett dräktigt sto som beräknas föla i mitten på juli. Hon har stått hos mig sedan augusti 2009. En känslig dam som tyvärr fått...
Svar
11
· Visningar
3 290
Senast: Tabasco
·
Avel Hur mycket kostar det att lösa licens till en arabhingst som man vill använda i avel? Hittar inte uppgiften på föreningens hemsida. Får...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: Cornelia
·
Avel Om det står en siffra efter stoets namn, typ som min: Agony 10 betyder det att det är stofamilj 10? Jag antar ju att det gör det, men...
2
Svar
30
· Visningar
2 839
Senast: Agony
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka