Nytt på språngrulla.se

Sv: Nytt på språngrulla.se

*KL*

Har också ägnat ett par timmar åt språngrullesidan de senaste dagarna! Spanade såklart mest in Maserati. Han fick inte så många ston men de flesta känns riktigt intressanta "på pappret";) Precis som Damino (enl. Fiorano) så har även Maserati fått en hel del hoppstammade ston. Det kommer bli spännande till våren! :bump:

2 av de 3 Totilasbebbarna blev till på min seminstation!
Och jag vet och såg det på språngrulla att han även fick till det det med Insterburgs lite halvtaskiga kvalitet. Måste ju erkänna att det känns bra.. :bow:
Tänk om det fanns statisktik på stationerna oxå...

Ja, så står det där i alla fall.

Om det enbart var fryst så verkar kvaliteten vara OK. Såklart för få ston att köra någon statistik på, men tre av fyra är ändå en hint om att han fungerar. Skönt för de som satsat och betäckt med honom att det blir dräktigt. Såklart är det alltid så oavsett hingstval, men för just hans del var det en ganska ansenlig summa man skulle betala.

Tror dessutom att det fjärde stoet var dräktigt med resoberade.. Men inte helt hundra.

Vad jag läste i Tidningen Ridsport så hade den person som löst liscensen för Totilas fått sitt sto dräktigt men att det sedan hade resorberats.

kl
Enligt språngrulla så har Cairo fått 1 sto iår. Det kan väl ändå inte stämma?

DR++ betyder att stoet är dräktigt med tvillingar. Men jag tror att en del seminstationer använder det i annan betydelse.

Ja det gör vi här iaf. Min veterinär säger att det betyder kollad två ggr. Men jag trodde själv först att det var med tvillingar - så jag kanske hade rätt då?

kl
Var inne och kollade på Masters statistik nu och mitt sto som inte tog sig med honom finns inte med.. Blev det nått lurt där när hon bytte hingst? På Maginis statistik finns hon med..

Tittar du på henne på blup står det att hon bara varit hos en hingst, inte två:confused:

Ska det stå en 2:a under betäckt?
Fan vad skumt.. Ja inseminerad med master blev hon iaf, för fick ju betala språng på honom... Dom kanske inte har riktigt koll på pappren.. Ska man anmäla att det blivit fel? För min del kvittar det egentligen, men statistiken stämmer ju inte riktigt..

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 617
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 542
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 847
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025