En dum liten fråga

Sv: En dum liten fråga

Stanley e Steinbeck 688-Jazz 551-Niarchos 391, plac S dressyr i Tyskland mm, riden av bl a Louise Nathorst

Men jag håller med om att det är mycket hoppning i linjen. Skulle nog också säga att de kanske inte är så tidiga alla gånger, men att de å andra sidan verkar hålla länge.

Det är ungefär som jag skulle beskriva Aggo, långsam men hållbar:D
Och det beror inte alls på den orutinerade ryttare (jag) som köpte henne och har utbildat henne:angel:

Hittade en placerad i svår dressyr, Tabasco e Tamburin u Zilona e Ceylon - Jazz.

Ni är verkligen toppen som sitter å klurar på min hästs stam dagen innan jul:laugh: Tack återigen!!

Tips: Om du skriver (10) i sökfältet på blup så kommer alla ur den stofamiljen upp (alltså de som finns reg på sidan).

*KL*

Lite kuriosa bara

Stanley och Robin Hood är båda avkommor till Elitstoet Zita 15190 f-80 e Jazz 551-Niarchos 391.

Bellman, Caliando och Tabasco är barnbarn till henne

Finns inte många ston som har barn och barnbarn placerade i svår klass i både hopp och dressyr:love:

*KL*

Jag var nu in och kikade på blup. Det står ju massa bedömingar på min häst, på indexbedöming. Hon är ju aldrig visad, så hur kommer det sig:confused:

Hennes föräldrar och syskon är visade och då har man gjort en beräkning baserat på det. Hennes siffror för medelfel är höga vilket betyder att det är en relativt osäker prognos. Ju lägre siffra desto säkrare, den lägsta jag sett är 3.

Ahaa, va konstig, så om hon har mindre bra syskon så får hon lägre siffror... Skumt system...

Ni som nu kan det här med linjer och annat som kan vara bra att veta om avel:p Har ni nåt litet tips på hingst till mitt sto?
Jag har en fundering själv på något med His Highness i sig, och då kanske i första hand Hampton.

Jag frågade förut i avelstråden tror jag, men nu har ni ju kollat lite mer på hennes stam:)

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 709
Senast: Skjøldur
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka