Kassapersonal som ber om donation

Nu när jag tänker efter har jag gett engångssummor till Radiohjälpen flera gånger utan att de hört av sig efteråt, så det ska jag nog kunna fortsätta med

Bra spaning och undersökning! Jag har också skänkt till flera viktiga insamlingar hos Radiohjälpen och uppskattar deras policy att inte skicka brev och mejl i år efteråt. Blev också tillfrågad att avrunda uppåt på Granngården idag men avböjde pga att jag var förberedd genom denna tråd. Jag vill också hinna tänka igenom och välja själv när och vart och hur mycket jag skänker, men har också sagt ja ibland när frågan kommit upp utan förvarning och det ändå är någon känd organisation där det känns som att alla förväntas bidra.
 
Jag sökte lite och såg att september tydligen är barncancermånaden, det kan förklara varför det dykt upp i vissa butiker just nu.
Ingenstans står det något om att Granngården själva skänker ett enda litet öre :meh: Så jag frågade i kommentarsfältet om de matchar donationerna, får se vad/om de svarar.
Kan uppdatera med att den enda respons jag fått öht är från en gubbe med virus. Granngården är fortsatt tysta. Jag antar således att de kör en fasad av välgörenhetsarbete som helt och hållet betalas av deras kunder.

Screenshot_20240916_212428_Facebook.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 903
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
7
· Visningar
904
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 785
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp