Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Vad vet ni om honom, förutom det som står på Flyinges hemsida? Har nån sett avkommor?
Svar
0
· Visningar
737
Senast: baaa
·
K
Avel Har en welsh mountain sto i stallet... ca 116 cm i manken... Är hon för liten för att betäcka med en welsh hingst på 135 cm i manken...
Svar
14
· Visningar
1 818
Senast: Lolami
·
Avel finns det nånstans man skulle kunna se bilder eller beskrivningar på fölfoster i olika månader? det finns ju så bra bilder o allt när...
Svar
8
· Visningar
2 138
S
Avel Hej Har i flera år funderat på att föda upp araber. Har nu gjort slag i saken och köpt två hästar som jag gillar och tror på. Har...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 051
Senast: martina
·
Avel Vad tror ni. Vågar man chansa på att ta en 22:årig hingst på semin? Jag vet tyvärr inte om det är fryst eller färsk ännu! Men hoppas få...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: MaRomer
·
Avel Nu tänker jag inte på urvalet av avelsdjur, det har diskuterats i andra trådar. Utan på vilka förutsättningar man bör ha, för att kunna...
2
Svar
32
· Visningar
5 795
Senast: lilith
·
T
Avel Jag är nyfiken på Phin Phin, som är efter Chin Chin-Abdullah. Född -92.
Svar
5
· Visningar
1 463
Senast: Coronius
·
Avel På lite förekommen anledning på mitt jobb tänkte jag höra hur det är med bukes samlade erfarenhet av fölsjuka. Någon som haft ett föl...
Svar
13
· Visningar
3 139
Senast: ekedal
·
Avel Är det samma Askö som fött upp welshar som hade t.ex Cortez? Eller är det olika?
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: Nisse66
·
Avel Hur är det egentligen ställt med svensk hästavel? -Har hört lite för många gånger att ston som skadas eller inte fungerar av olika...
Svar
16
· Visningar
2 230
Avel Får jag visa mitt sto på utställning i sommar? Hon är av rasen finnshäst och det finns alltså ingen avelsförening för henne i sverige...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Görel
·
Avel Om man byter stall och stoet blir brunstigt direkt, är det då en äkta brunst, dvs kan man betäcka på den? kommer stoets cykel att...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: Messy
·
Avel Har en unghäst 09.a Reggad i ASVH e: godkänd hingst u: okänt sto Har deltagit i fölvisning utom tävlan, fick 43 eller 45 poäng ( har...
Svar
6
· Visningar
1 309
Senast: gylle
·
Avel Efter mycket om och men så har vi kommit överens om att vårat fullblodsto ska betäckas i sommar. Hon är efter Richard och york, morfar...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 886
Avel Vad tycker ni om dessa hingstar ? Hur är deras psyke
Svar
9
· Visningar
2 043
Avel Jag undrar om det händer att veterinären kan missa en dräktighet vid första kontrollen efter insemineringen? Förekommer det?
Svar
18
· Visningar
5 024
Avel Har sökt och letat efter en engelsk sida som visar fostrets utveckling i livmodern, men kan inte hitta den.... Vet att länken har...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: lancelot
·
Avel Hej! Som det ser ut ska jag ställa ut min unga hingst i sommar och jag undrar vad man kan träna på. Var in på arabförbundets sida och...
2
Svar
39
· Visningar
5 898
Senast: Nea_
·
J
Avel Söker efter en dansk hingst vid namn Cavalet. Vet att han gått svår hoppning men kan inte hitta någon fakta om honom på internet...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: FadeAway
·
Avel Den absolut finaste hästen jag någonsin ridit är efter denna hingst. Någon som vet något eller har en bild på honom eller hans...
Svar
9
· Visningar
2 468
Senast: jiajksie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross